F filip01 skrev:
Här har du några bilder från lite längre håll
Nu såg jag detta efter jag postade ovan. men det bekräftar u bara min tes. De flesta kommer inte märka det där i en normalt möblerad lägenhet.

Rörhåltagningen däremot :D (Det fixade målarn med fogen)
 
M
Gissar att täckbrickorna inte hade täckt hålen, kanske därför fog?
Och där det är 4 rör så kanske det inte går att sätta 2 täckbrickorna bredvid varandra (platsbrist)
 
lärjungen lärjungen skrev:
Jag... Jag vet inte vad jag skall säga. Snälla, säg att det inte gick igenom. Säg att de fick göra om det. Snälla. Säg det bara, även om det inte
lärjungen lärjungen skrev:
Jag... Jag vet inte vad jag skall säga. Snälla, säg att det inte gick igenom. Säg att de fick göra om det. Snälla. Säg det bara, även om det inte är sant :cry:
Det gick igenom haha
 
Appendix Appendix skrev:
Nu orkade jag itne läsa genom sista halvan av tråden då det var uppenbart att TS efter ett tag ville ha medhåll bara och inte lösningsförslag

Om man i Sverige blir utkastad från ett företag för att man beter sig illa på kontoret har det gått väldigt långt.

Sen ser jag att bilderna är tagna med kraftoiig förstoring. En liten spricka eller fulsilikoning under ett skåp ser ut att vara 1dm stor på bilden när TS blåst upp den. När den i själva verket är 1 cm.

Visst. repan i dörren var ful. Men när man ser kikhålet under så ser man ju att repan är 1 cm. Och för det bville TS att dörren för 20 TSEK ska bytas.

Visst. Listerna var rätt dult skarvade med mera. men det är en lägenhet för 3 miljoner.... Som andra skrivit hade TS nog varit tyst om han kunde sälja den för en miljon mer. Men nu är marknaden nedåtgående så då är han gnällig...
För det första var du inte där, och jag var inte heller på kontoret utan diskussionen skedde utanför kontoret. Och jag kom dit med intentionen att diskutera - det är inte mitt fel att tre eller fyra personer kom ut och lyssnade och triggade igång den fientliga stämningen.

Du verkar även ha en syn på att saker som inte syns, så spelar det ingen roll om den finns där. Korrekt? Då fungerar jag annorlunda..

Gällande dörren har det redan nämnts flera gånger. Ponera att du köper en produkt, du tar hem den och upptäcker att det finns en repa på produkten.. Tyvärr har du upptäckt den för sent. Du har satt dit produkten. Vad gör du?
1) Skiter i det
2) Hör av dig till företaget och ber om ett utbyte alternativt ekonomisk ersättning för defekten.

Du behöver läsa konsumentlagarna och veta vilken skyldighet företaget har.

Du kan inte heller yttra dig gällande den ekonomiska vinsten på lägenheten, för du har ingen aning om vad jag har tjänat på den. Antingen så frågar du snällt eller så slutar du prata om saker som du inte har koll på.
 
  • Gilla
Saipala
  • Laddar…
Så här ser elementen ut i en nyproduktion av HSB....
 
  • Vit värmeelement framför ett fönster i en modern lägenhet, monterat på laminatgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
lopec
  • Laddar…
D
findus42 findus42 skrev:
Vokabulär är n-genus (utrum). En vokabulär. Vokabulären. Sin vokabulär.
Ser bättre ut att mästra på ren Svenska ;).
Mvh Findus
VOKABULÄR vωk1abulæ4r l. vo-, r. (Lamm Oxenst. 15 (1911) osv.) l. n. (Expressen 15/6 1990, Fredag s. 3, osv.); best. -en resp. -et; pl. -er.

Är det säkert? SAOB säger att båda går bra. Det kanske beror på hur gammelmodig man vill vara?

Mvh Daniel
 
Staffans2000
F filip01 skrev:
Så här ser elementen ut i en nyproduktion av HSB....
Det ser illa ut här också. Kolla rören. De är inte i linje.
 
I vilken linje?
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det ser illa ut här också. Kolla rören. De är inte i linje.
Det är täckbrickor som går att rotera. Inte röret som är snett
 
Staffans2000
D Daniel 109 skrev:
I vilken linje?
Med varandra.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Med varandra.
Med varandra kommer de alltid vara i linje, eftersom det bara är två.;)
Men jag förstår givetvis att du menade i förhållande till väggen, och det håller jag med om. Såvida inte bilden lurar en.

Ang. huvudämnet i tråden så är det enda som jag kan tycka är befogat att klaga på hur listerna är skarvade och att det tandar.
Skruvarna är mer regel än undantag enligt mina erfarenheter och ang. dörren så är jag ganska säker på att den inte ens tillhör lägenheten.
Innan någon är snabb på att påpeka det, så vet jag att mina åsikter och erfarenheter givetvis inte facit. Däremot så kan jag tycka det är petitesser, men fortsätt kämpa om du själv pallar med det.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
F filip01 skrev:
Så här ser elementen ut i en nyproduktion av HSB....
Men.................................................... nyproduktion?
 
Fanns några argument tidigare i tråden där det hänvisades till att det i vissa fall sett ut på liknande sätt vid besiktningar för 30-40 år sedan. Efter lite funderande så blir mina tankar, är det en bra referens eller enbart ett bevis på att branschen och även yrket inte utvecklat sitt kvalitetsarbete? Man kan ju inte "dunka" upp färdigmålade lister på samma sätt som när de var obehandlade och sedan spacklades och målades. Ingen kritik mot snickarna, utan mera mot branschen som sådan.
Det har ju kommit nya fina och framför allt bättre maskiner som vi diskuterar här i forumet med bra gersågar, fina stativ i lättmetall för att enkelt kunna ta med dem, bordsågar och framför allt sänksågar. Jag använder ju dem som amatör för att få fina raka och skarpa snitt så jag minimerar behovet av mjukfogar/spackel.
Och åter igen 3 Mkr är inget budgetbygge för ts lägenhet, är enbart hysterisk fartblindhet i pengars värde i våra storstadsområden.
 
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Så här kan det se ut när det (enligt mig) är gjort av proffs.
Jag brukar visa på det här avslutet på listen när folk undrar om jag är nöjd med mitt bygge.
Välanslutna trälisters hörn i ett 14 år gammalt hus som visar kvaliteten på byggnadsarbetet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och det här huset är 14 år i år, inte mycket som krympt där.
Välutförd hörnsammanfogning av taklister i ett rum, exemplifierande hantverksskicklighet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Och då är det inte rak standardlist kortsida mot kortsida.:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.