Hej igen Inger
Stackare... ibland känns det bara skit, men då kan det bara bli bättre...hoppas jag.
Ha det så bra
 
Vi fick också sådana fula fönsterbrädor och inklädning i vårt Anebyhus. Dessutom är fönsterinklädningen spikad, ser inte snyggt ut! Vi har lagt ner mycket på annat kök, golv, fina tapeter och lister och tycker att detta förstör.

Dessutom har fönsterbrädans beläggning börjat resa sig/släppa i köksfönstret!!!
 


Ja det är mycket detaljer i ett hus...
Och det är ju detaljerna som utgör helheten.

Vi hade inte heller en tanke på exvis fönsterbrädor när vi la slutbeställningen.
Vi hade väl "tur", vi fick i marmor.

Jag tycker du absolut ska påtala din stora besvikelse, dels över de fula fönsterbrädorna men också mot säljaren som inte erbjöd något alternativ. De kan säkert byta dem mot marmor. Men mot en kostnad såklart...ingenting är ju gratis...har man ju lärt sig...
 
Så jäkla mycket som ett nytt hus kostar är det väl skit också att inte kunna ha fönsterbärdor med lite klass på >:(
 
Pinger skrev:
Igår fick jag min andraleverans. Där var bl.a. fönsterbrädorna med. De är verkligen skitfula!
Jag bygger ett Trivselhus - som skall vara i en klass för sig... Dock verkar de totalt ha glömt blomsterbrädorna...
Det är spånplattor med vit "tejp" omkring.

När de är så fantastiskt fula och enkla så tycker jag verkligen att hussäljaren skulle ha tagit upp detta som ett tillval i slutavropet. De lär ju ha andra - snyggare - att välja på.
Jag hade nog helst velat ha något marmorliknande.... Fyyy vad besviken jag är!
Om du vill ha massiva skivor i trä tror jag det är minst lika enkelt att säga till dina snickare vilket djup du vill ha och så fixar de det på plats istället. Givetvis får du pröjsa......men
 
När jag "hälsade på" hos en A-hus säljare poängterade han just Trivselhus undermåliga fönsterbrädor. Det värsta är att om du spiller blomvatten (och inte torkar direkt) så klättrar det in i skarven och du får en ansvällning... De är inte vattensäkra ens! Helt otroligt. Hoppas Trivselhus läser detta och SKÄRPER SIG... ;)
 
Vi ska oxå bygga med trivselhus och vi har valt bort fönsterbrädorna eftersom vi ville ha i sten istället och det kunde inte trivselhus erbjuda. Endast vita eller furu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.