Hejsan! I februari köpte vi ett hus. Det gjordes försäkrings-besiktning och inga anmärkningar.
Vi har ena sidan på huset där fasadväggen är dålig och det är nu en pressening över (varit hela vintern) då det ska bytas ut nu i vår och den väggen leder till vinden som är oinredd.
Nu senaste dagarna har jag fått extremt mycket rethosta och lite svårt andas i rummet under vinden men ingen annanstans i huset.
KÄnns som det kan vara tal om mögel här? Rätta mig gärna.

Har ni några tips om bra konsulter/mögel firmor som är inriktade på det.
Är det ANticimex som gäller eller?
Mvh
 
Gå upp på vinden å titta, ta gärna kort.

Var i landet bor ni?

OCAB är en av flera stora aktörer, gör en sökning på nätet efter ”mögelsanering”.

Några andra firmor, Corvara, Relita, Ljungby Fuktkontroll & Sanering AB, mfl.
 
  • Gilla
Riggson
  • Laddar…
Högsby kommun bor vi i. (7mil till oskarshamn 7 mil till kalmar o 7mil till växjö ungefär).
Jag får gå upp där imorgon! Antar det inte är någon fara för hälsan o vara i detta snabbare perioder?

Tänkte börja med ringa Länsförsäkringar och sen troligtvis JTsanering såg dom hade nära oss men även flera för att se vad det skulle kosta o kolla på detta.
Fick ju smått panik.. Fan hatar sånt här! Haha.
 
Några i regionen, Ocab, J T Sanering, Conservator.

Ta även kontakt med försäkringsbolaget.
 
  • Gilla
Riggson
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Några i regionen, Ocab, J T Sanering, Conservator.

Ta även kontakt med försäkringsbolaget.
Tack snälla för tipsen! Blir att ringa runt.
Vågar man gissa mellan tummen och pekfingret vad det går på och "ta reda på" o sen sanera? Beror såklart på hur allvarligt. Men ett humm typ?
 
Börja med att prata med försäkringsbolaget. Dom kanske har avtal med någon specifik firma och önskemål på hur saker görs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.