Hej,
jag hyr en källarlokal och använder som replokal.
För några år sedan bilades delar av golvet upp och en stamrenovering genomfördes.
Jag har alltså två ytor att behandla; dels en yta från 70-talet som är flammig och tidigare behandlad, dels en rå betongyta som dammar något alldeles fantastiskt.

Vad kan jag lägga på med minsta möjliga underarbete?
Slipper gärna slipning iom att det står mängder med utrustning i lokalen som inte får plats någon annanstans.
Dessutom måste golvet behandlas i etapper av samma orsak.

Målet är
a) dammfriare miljö / mer lättstädat
b) ljusare lokal
 
Dammbindare. Är typ som mjölk, bara hälla ut och fördela med en sopborste, när det torkat efter nån timme är det klart. Gör inte golvet ljusare.
 
lopec
Jag skulle nog även kolla med föreningen om slutbesiktning avstambytet har skett och varför ytskiktet inte är återställt...
 
Definitivt dammbindare. Kolla bara så att det är en variant som fungerar både på ny och befintlig betong, vissa är endast för ny betong.
Men varför ska du ens engagera dig i en lokal som du bara hyr?
 
Tack för alla svar så långt.
Dammbindare låter som det jag letar efter.

Ja, varför bryr jag mig om en hyrd lokal...
Snål hyresvärd och dyr utrustning, musikinstrument för ansenliga summor.
Vi installerade just en säkerhetsdörr och ska nu lyfta lokalen lite till. Detta kanske man kan få hjälp av värden med dock.
 
Jag har ett golv som är behandlat med Nuretanolja funkar väldigt bra. delas med lacknafta 50/50 borsta ut det med en kvast eller rolla ut oljan låt torka ca 1 - 2 dagar dammfritt och väldigt lättstädat!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.