Precis när jag tyckte jag började få lite bättre plats i garaget, hittade jag och "råkade" köpa på mig dom här två:
En begagnad Arboga pelarborrmaskin, bänkmodell, med synliga användningsspår och tillbehör, står i ett rörigt garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En begagnad Arboga pelarborrmaskin i ett garage, synliga växelspakar och utan tydliga glapp eller defekter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på sprucken växelspak på en Arboga pelarborrmaskin med skylt och modellinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Visste inte ens att det fanns en bänkmodell av Arboga pelarborrmaskiner! Vid provkörning före köpet så verkar båda fungera precis som dom ska, inga glapp i konorna och alla växlingar fungerar felfritt. Dock på golvmodellen har en av växelspakarna spruckit och den maskinen behöver även en rengöring och få elkablarna utbytta.
Någon som vet om man kan få tag i en ny växelspak någonstans?
 
Men du har ju inte plats för två och bänkmodellen är smidigare och säljer du den andra till mig så behöver du ju inte jaga delar? Enkelt..........:D
 
Tja, eller mig .... :D
 
MSCAB kanske kan hjälpa en luska ut reservdelsnummer, men de säljer via återförsäljare.
Jag fick fram pris på en del genom att gå till lokala Woody som i sin tur gick via Luna.
 
Har kollat med MSCAB idag, men det gav inte mycket. Dom kunde inte ens hjälpa mig få fram ett reservdelsnummer. Så jag får leta vidare. Stefan, hur kom du fram till att jag inte har plats för två?:D(y) jag kan nog till och med klämma in någon till om jag skulle ramla på en;)Golvmodellen ska få nya elkablar, en riktig rengöring och lite ny färg. Sedan får vi se.. jag har ju letat en metallsvarv ett tag nu..;) och det gäller även dig, Dan..
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.