Hej.

Jag har köpt en toapappershållare som bilden visar. Tanken var att den skulle skruvas upp vårt nya badrum med plastmatta på väggen och vanlig gips bakom. Det finns ingen regel eller annan skiva bakom i närheten av där den skall monteras.

Min fråga till forumet är:
Går den här att montera utan att riskera att det blir ett enda stort hål och att den lossnar. Hur i så fall?
 
  • Svart toapappershållare och tumstock som visar dimensioner mot en mönstrad bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Måste den verkligen ha två fästpunkter?

Jag hade nog monterat den med en (1) "Molly", eftersom det är plastmatta så är det nog ingen större risk att den snurrar runt ändå ....
 
Fairlane
Det är just två fästpunkter som jag inte tror att fungerar, med risken att den smala bryggan mellan de två hålen går sönder. Hat också tänkt typ ett styck ”mollyplugg”, men finns det ytterligare sätt att försäkra att den inte snurrar?
 
Spontant hade jag letat efter en bättre konstruerad hållare. Den ska sitta stabilt under många år och det ser inte denna ut att kunna göra.
 
Det är ju fortfarande en toalett-pappershållare vi pratar om .. Jag har en som sitter enbart med dubbelhäftande tejp och har gjort så i 5 år .. med två barn som var 3 och 5 när den sattes upp ....

Är du orolig att den ska snurra, sätt en bit dubbelhäftande tejp i ytterkanterna på var sida om skruven .. Att försöka få i två skruvar i hålen är enbart görbart om du har en träregel att fästa i ...
 
En limmad variant har vi funderat på men enligt tillverkarna av sådana går det inte bra på plastmatta. Det krävs lite kraft för att vrida loss rullen på den som jag har köpt, där av min slutsats att den måste vara ordentligt monterad för att hålla i många år.
Det lutar åt att byta till denna klassiker från Beslagsboden till vårt funkisinspirerade badrum:
https://www.dinvvsbutik.se/sv/artiklar/b441k-toalettpappershall-fkr.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.