Ska bygga nytt hus och har funderingar på att sätta högtalare i taket i badrummet, och kök/vardagsrum. Behöver inget jätteljud men gillar att spela på ibland.
Någon som har tips på bra högtalare som inte kostar skjortan och lite till?
 
Allt är ju relativt... :)

Kika på högtalare som specifikt är byggda för att sitta i tak eller vägg.
Jag har Speakercraft som jag är supernöjd med men de är ju inte gratis...

JBL har haft rätt ok högtalare till ok pris.
Kolla på Amazon.de, de har bra utbud
 
En Google Home mini, kostar inte så mycket men ger en massa möjligheter.
 
Pontusknutsson Pontusknutsson skrev:
Ska bygga nytt hus och har funderingar på att sätta högtalare i taket i badrummet, och kök/vardagsrum. Behöver inget jätteljud men gillar att spela på ibland.
Någon som har tips på bra högtalare som inte kostar skjortan och lite till?
Marinhögtalare 6” jula.se
Har jag typ i kök, bastu, spa avd.
Helt ok som bakgrundsmusik
 
E etompau skrev:
En Google Home mini, kostar inte så mycket men ger en massa möjligheter.
Men inget vidare ljud.....
 
Jag byggde om badrum i min sommarstuga för ett antal år sedan och hade samma funderingar som du med takhögtalare (ligger t.o.m ett par ngn stans i "mitt lager av oanvända prylar" men det slutade med att jag ställde in en Ipod istället i ngn slags vagga med högtalare i som fungerar alldeles utmärkt.
Så om du har ngn plats på ngn hylla så kan du ställa dit ngt trådlöst i stället som föreslagits ovan i iallafall i badrummet. I kök o v-rum kan man sätta takhögtalare (det gjorde jag) men jag använder dessa mycket sparsamt. Spelar hellre musik via ngn aktiv högtalare istället. Mycket enklare än att dra massa kablar överallt. Detta är bara lite info om hur jag gjort och tänker.

Lycka till med bygget :D
/B
 
För att jobba vidare lite med @etompau s inlägg häruppe... Köp upp dig på några Chromecast Audio innan de försvinner, komplettera med en Google Home Mini, sedan är det bara att skapa lite olika högtalargrupper som sedan går att styra med rösten, tom takhögtalarna. CCA är en ljudkälla som kopplas in i en förstärkare eller aktiva högtalare, kopplas upp mot wifi, synkas i Google Home och voila! Spotify i högtalarna, dessutom som sagt röststyrt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.