Cheesen Cheesen skrev:
[bild]
Bara snön tinar så kan man börja fundera.... Brukar väl bli nån gång runt midsommar som klipparen tas fram...
Du ser iaf gräs.
Jag ser gräs endast under släpvagnen som tinats fram tack vare att jag skottade fram den för 2 veckor sen.
 
Cheesen
T TheGame skrev:
Du ser iaf gräs.
Jag ser gräs endast under släpvagnen som tinats fram tack vare att jag skottade fram den för 2 veckor sen.
Jag ser bara gräs där jag skottat hela vintern...
 
  • Gilla
Krokkodriljo
  • Laddar…
Kabeln till roboten är avgrävd så det får växa lite till...dock medvetet då det grävs för växthus
 
Tuva har kört sedan två veckor tillbaka, gräset började bli lite långt.
 
harry73
Ska ge min mossmatta lite ferrogent, innan mossan blir för tjock. men även gräset började växa igen
 
-10 på nätterna och 30cm snö så det dröjer nog ett tag till. 1 maj brukar det vanligen vara snöfritt oavsett hur mycket snö det varit men i år känns det tveksamt men kanske 20 maj första klippningen sker. Detta inte ens i norra Sverige utan nästan mitt i utanför Östersund.
 
MultiMan
-9C i morse och mycket snö fortfarande, så det dröjer minst en månad till, kanske två.
 
-8 imorse och ca 60-70cm, så inte före midsommar
 
  • Haha
MultiMan
  • Laddar…
Här är gräset rejält grönt och har växt rätt mycket. Skulle egentligen behöva klippa nu men tror mattan mår bättre av att få ta det lugnt ett tag till. Nu har det dessutom slagit om och blivit rejält kallt igen. Förra veckan var det flera dagar på rad med 19 grader som varmast.
 
Känns som att vinterdäckslagen skulle avskaffas, alt justeras...här åker vi med dubbdäck ett tag till trots förbud..
 
  • Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
Det är inte förbjudet om det är vinterväglag på någon del av vägen.
 
Idag gräver @Ludvig Eskilsson ner kabeln till robotgräsklipparen. Han testar 4 olika metoder och kommer med ett reportage när han är klar.
 
  • Person gräver ner kabel i trädgården för installation av robotgräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Är inte så enkelt, asfalt på större vägarna, men småvägar och fjällen till påsk, var de som fick böter förra året före påsk, och inte godkänt att ha dubbdäck om jag ska till fjällen om 1vecka, då tycker polisen att man ska byta tillbaka..
 
Ja, att du ska köra på vintervägar någon annanstans om en vecka funkar ju inte som argument.
 
Jag trodde jag skulle ha klippt första gången förra helgen typ, men det blev ju minusgrader på natten här nere i Skåne nu i ett par dagar. Känns som att gräsmattan helt stannade upp i växandet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.