Vart hittar jag en vägg genomföring till min pax-badrumsfläkt? Gärna med inbyggt kallrasskydd då fläkten i sig inte har det.
Mvh
M
 
JanneJanne123
Finns lite överallt men t.ex. på https://www.byggmax.se/väggrör-100-2-pack-pax-p6711246

Vad för slags fläkt ska du montera? Jag kör mina Calima på kontinuerligt lågt flöde och då är ju inte kallrasspjäll nödvändigt, men du kanske tänker stänga av mellan körningarna?
 
Bauhaus bland annat, Google gav väldigt många träffar på "vägg-genomföring pax".
 
Vägg genomföring har jag hittat men ingen med kallrasskydd i samt utomhus galler. Tänkte om det fanns något kit?
 
Byt till fläkt med som kan gå på konstant lågvarvig. Har haft vanliga tidigare och värdelöst, nu har kör vi våra med lågvarvig och med fuktstyrning och brytare för att momentant trycka igång fullvarv.
 
  • Gilla
exerg och 1 till
  • Laddar…
Friskluftsventiler i paket med galler, kanal, ventil finns. Exvis från Fresh. Men till fläkt har jag inte sett dessa, det är nog för att de flesta fläktar mynnar i tak, och då förutsättningarna är olika med längder etc Men det du vill ha finns på samma hylla i byggvaruhusen, gå dit och ta vad du vill ha istället?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.