Hej.

Har ett parhus där jag har övre våningen och en annan bor under.

Våren 2018 upptäcktes en vattenläcka nere i grannen sovrum och man kunde snabbt konstatera att det kom från mitt badrum som ligger övan. Försäkringsbolaget var där och man filmade och sa att det bara kunde bara brunnen.

Sagt och gjort. Hela badrummet som var renoverat 2007 revs ut till träbjälklaget och utav olika anledningar drog renoveringen ut på tiden. Det vart iaf klart för några månader sedan. Jag har fått betala drygt 90' I åldersavdrag.

I fredags så kom grannen upp igen. Det rinner vatten på exakt samma ställe som tidigare. Det kommer bara vatten när jag duschar och spolar i toaletten samtidigt så troligen är det en koppling som särat på sig. Försäkringsbolaget kommer på måndag och skall såga upp taket och väggen nere hos grannen.

Om det visar sig att det hela tiden vart det särade röret och jag blivit tvingad att renovera ett badrum som jag inte tänkt renovera för 90.000 helt i onödan. Jag kommer såklart gå långsamt fram. Men tänkte mest om någon har haft samma problematik och en idé om hur man skall tackla försäkringsbolaget.
 
Förmodligen kan du glömma att tackla med försäkringsbolaget. För i försäkringsärrenden är det normalt du som är beställare av alla tjänster och normalt brukar inte försäkringsbolagets egna killar undersöka skadorna utan det är en annan oberoende firma som "du" anställt. Så det handlar då om att reklmaera tjänsten hos denna firma som kom fram till skadeorsaken.
 
tyvärr tror jag att du får vara nöjd om du slipper betala en ytterligare självrisk.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.