Hej,
Någon som har erfarenhet av en Worx Landroid L, den har fått fukt/vätska inne på moderkortet, och går inte på garanti. Har haft den bara en säsong. Går det och beställa/köpa moderkort? Den laddar inte i dagsläget. Sätter jag på laddning, så lyser den grönt och går på rött 2-4 sekunder, och tillbaks till grönt igen, den skall lysa rött när den laddar. Den går inte att starta, den är helt död. Batteriet har man kollat och den ser ok vid mättning, dock urladdat nu.
Tacksam för svar ifall någon har erfarenhet av detta.
Modell: WG793E
 
Har du köpt den själv så borde det finnas reservdelar hos försäljaren? Eller är det för dyrt därifrån så du letar allternativ?
 
Jag köpte den själv, men affären har slutad sälja robotgrässklippare. Verkstaden som fanns i Tyskland, de lagar inte så fort de ser att det finns fukt el vätska, då täcks den inte av garantin. De erbjuder en annan modell nyare för trippla kostnaden.
Nu är jag på jakt att beställa/köpa moderkort ifall det finns någonstans..har ej kommit på någon sida som de säljer..
 
Har du kollat med SHOU i Hässleholm? De har hanterat mitt garantiärende och hade reservdelar både som täcktes av garantin och sådant man behöver komplettera med... +46105517116
 
  • Haha
leifberggren
  • Laddar…
Hade samma problem, på min var det den påklistrade knappsatsen som det hade kommit fukt i varpå ON-knappen gett upp.
Fick en ny knappsats skickad på posten från Hässleholm, fick betala ca 250 kr för den då garantin gått ut.
Men du har ju garanti så ring och hör med dem...
 
  • Gilla
Hjelm84
  • Laddar…
Har kontaktad Hässleholm SHOU som i sin tur har skapat ett ärende till letmerepair.se. De har jag redan haft kontakt med som inte tar något ansvar eller kommit med något förslag. Återstår och se ifall de kommer med något förslag nu, de hade sitt kontor/verkstad i Uppsala enligt +46105517116. Återkommer med info ifall de svarar, vilket man hoppas på, men är tveksam till det. Tacksam att några av er har svarat, uppskattar verkligen!
 
  • Gilla
Beni_shq och 1 till
  • Laddar…
Nå - fick du något svar?
 
Hej,
Fick svar från Shou Häsleholm, de skapade ett ärende till Letmerepair. Jag ringde tillbaks en gång till, iom de svarade inte på ett tag, då beställde jag en del utan att skicka enheten till letmerepair. Letmerepair har hört av sig och väntar på leverans av moderkortet, dyraste delen på roboten, gick på ca 1200:- inkl admin och fraktkostnad. Får jag fortfarande problem, då får jag skicka hela roboten. De tar ca 14-1500 :- för felsökning, och sedan för delen + transport. Status just nu, väntar på delen, som jag skall byta själv och hoppas att det är det som gör att roboten är helt död. Batteriet vet jag att den fungerar, har fått bekräftad. Hör av mig när del på plats och byt klart.
 
Fantastiskt att elektronik som är designat för att gå i blött gräs utomhus inte täcks av garanti då det blöta gräsets fukt kommer in i prylen .. uselt?
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Det borde vara ett fall för ARN
t
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
ett alternativ är att du har reklamationsrätt i 3 år. reklamera där du har köpt den så kostar det inget.
 
S Springnota skrev:
Nå - fick du något svar?
Hej,
Fick modekortet igår och byte den idag, får fortfarande samma fel, dvs den laddar inte. Maskinen är stendöd. Funderar på att lämna in den, hade hoppas att dyraste delen är fel på, men icke sa Nicke. När roboten går i laddningsstationen så lyser det från grönt till rött bara 5 sekunder, sedan blir det grönt igen.
 
  • Haha
leifberggren
  • Laddar…
A Arben501 skrev:
Hej,
Fick modekortet igår och byte den idag, får fortfarande samma fel, dvs den laddar inte. Maskinen är stendöd. Funderar på att lämna in den, hade hoppas att dyraste delen är fel på, men icke sa Nicke. När roboten går i laddningsstationen så lyser det från grönt till rött bara 5 sekunder, sedan blir det grönt igen.
Antagligen är det modermodemet som strular!?
 
Jag har några vänner som hade en worx landroid från 2014 och den fick något fel så att den åkte dubbelt så fort och körde framåt 2 meter stannade och vände och fortsatte så, så dom fick lyfta runt den till olika områden av tomten för att den skulle kunna klippa på ställen den inte vart på, har nån vart med om något liknande??
 
Fick du ordning på detta? Har samma fel...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.