Håller på att renovera pannrummet i en fastighet från 40-talet. Tunn betongplatta (som brukligt på dessa hus). Plattan är målad pannrummet men tagit mycket stryk och är ojämnt, så tänkte flytspackla med Ardex K60 direkt på befintlig färg (flyter ut fint, behöver ingen primer och tål tillskjutande fukt).

Problemet är befintligt golvbrunn (Jafo) som jag satte in för 2 år sedan. Minsta förhöjningsring är 12 mm (ex https://www.vvsochbad.se/VVS-Avlopp...MIwuH1psDG4QIVCuWaCh16DAbdEAQYASABEgJQ2PD_BwE). Jag tänkte flyta ca 3 mm vid brunnen (och mer i övriga delen av rummet för fall). På flytspacklet kommer jag lägga Hagmans EPV, dvs kommer inte bygga mycket.

Hur göra? Det är inge våttrum och har ingen tätskikt så man kanske kan kapa förhöjnignsringen. eller sätta en sil (för kakel) med fix för att få lite höjd?

Tacksam all hjälp, tänkte sätta igång imorgon bitti. PS: ngn som har råd ang K 60, hur jag får det tillräckligt bra för att kunna måla direkt utan slipning.
 

Bästa svaret

Är det bara 3mm vid brunnen behövs ingen förhöjning öht i ditt fall., bara att "nolla" vid brunnskanten.
Sätt dit en avstängningslist runt brunnen innan bara...
 
Tack, kom på det själv tillslut. Valde iofs inte att flytspackla utan tog bort den gamla färgen med en flex och spacklat med Ardex s48.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.