Vi har beställt ett hus Trym av Älvsbyhus med putsad fasad i Östra Grevie (vellinge). Har någon erfarenhet av putsad fasad? och känner mig lite orolig för det var 2 månader sedan vi skrev på papper och godkännt av banken, men vi har inte hört av dem från Älvsbyhus. ???
 
ja det känns som man inte är med längre. Hur lång tid tog det för er innan ni fick köpa tomten? :-/
 
Ja, de har ju sagt tidigast december och garanterat v6.
2006. det är väl vi som e lite små stirriga.Vet inte när det e dax att lägga in bostadsrätten för försäljning odyl. :-/
 
Tack !!! känns skönt att få skriva av sig.. ;D
 
Putsad fasad är ju hur läckert som helst. Och tydligen lättskött också. Själva har vi precis byggt ett Höner utanför Göteborg. Men vi har träfasad. Lycka till med ert nya hus=) :D
 
ja,jag tror det blir bra,vet inte om man ska ha putsat ända upp eller trä i takgavelen? Skoj att ni har börjar bygga,har ni haft några problem eller har allt gått bra? ::)
 
Hejsan, vi har putsad fasad på vårt Ymer, dock inte gavelspetsarna. Nåt underhåll har det inte varit tal om då vi flyttade in i september...

Hejs Stefan
 
har ni samma färg på putsen som på tak gavelsidan? eller den måste vara en annan färg? :)
 
Hello, vi har vita gavelsidor och vinskivor etc och terracotta-färgad (typ) puts med det kan man göra som man vill. Bilder finns men som bekant så går det inte att ladda upp bilder direkt.....

Hejs Stefan
 
En liten fråga till er som har putsad fasad på ert Älvsbyhus. Vad kostade det extra, och hur löste ni det med Älvsbyhus?

Jag antar att det inte är något dom erbjuder er.
 
Dom erbjuder puts som tillval för 115.000:- i Malmö.
Men då dom i sitt Malmöhus har slutmålning i totalpriset så borde ju totalpriset bli lite lägre om man väljer bort målning och tar puts istället.
 
tycker personligen att det låter snyggare med puts ända upp=)
 
vi har fått en offert på puts nertill, och priset blev då 144.000kr. Men vi är nog inne på att lägga till även på gavelspetsarna. Vi tycker oxå att det ser snyggast ut. ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.