Jag funderar på 2 alternativ i hallen,
finns idag: ett ojämnt golv med golvspån o cc60 reglar.

1. Lägga vattenburengolvvärme flytspackla in allt o sen klinka
2. Lägga vattenburengolvvärme regla upp glespanel o sedan golvgips, klinka
   (räcker det med 1 lager golvgips om man reglar upp cc15 med 28*70 ??)


Tacksam för svar !
 
Vad har du för golvvärme? Cc30 brukar slingorna vara om det är 17-20mm rör och då blir det lämpligt med 21x120-panel med golvvärmplåtar emellan. Sedan golvgips ovanpå.

Själv gjöt jag med finbetong + armering i en tjocklek av drygt 30 mm. Blev hur bra som helst och kostade en tiondel av flytspacklet. I mitt fall var det en förtjänst på 50.000:- Man får rätt mycket krymppsrickor längs rören, men det är inget att bry sig om. Nackdel; man skall helst vänta i 3 månader innan klinker kommer på.
 
Det blir standard slang.
ja plåtar kan ju bli rätt lämpligt, men det blir cc30-12=18cm fritt för enbart en skiva golvgips då, tänker lite på svikten bara...

Då måste du haft en stor yta om det blev en förtjänst på 50 000:-
Jag undar hur det blir med allt organiskt material som suger åt sig fukten när man gjuter eller flytspacklar med för den delen..
 
fooney skrev:
Det blir standard slang.
ja plåtar kan ju bli rätt lämpligt, men det blir cc30-12=18cm fritt för enbart en skiva golvgips då, tänker lite på svikten bara...

Då måste du haft en stor yta om det blev en förtjänst på 50 000:-
Jag undar hur det blir med allt organiskt material som suger åt sig fukten när man gjuter eller flytspacklar med för den delen..
C/c 300mm innebär att du lägger 21x120 med 30mm mellanrum. Ytan blir med andra ord nästan täckt av panelen; 120mm gles, 30mm lucka, 120mm gles, 30mm lucka osv. Du gör nog en tankemiss.
Det organiska materialet skall prime:as innan du gjuter på det. Annars torkar det ut i gränsytan och ger dålig hållfasthet.
 
Förstår inte hur du får till det?

Med cc 300mm menas ju att man, från mitt på panel blir 300mm = 300-60-60= 180 alltså 18 cm fritt underlag... eller hur räknar du ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.