I 30 graders värme har vi nu i en veckas tid slitit som djur dag och kväll för att gräva, jämna till och montera poolen vi köpt, en succépool 4,5 m.
Idag blev allting klart och vi började fylla på vatten i botten. Märkte sedan att plåtväggen spårat ur!!!!!!!
Hur tusan förebygger man detta?
Alltså, först jämnar man underlaget (sand) och sen lägger man på plast el. som i vårt fall, presenning. Lägger sedan ut bottenrälsen och i nederkant & innerkant på den lägger man en vall med sand för att inte rälsen skall skada linern, packar sanden väl och lägger sen i linern. Vi har gjort allt enligt mallen, men det säger sig ju självt eg. så här i efterhand att det kommer sand i rälsen!
Någon som har tips? Företaget svarar inte i telefon...
Räcker det med att dammsuga upp den här sanden ur rälsen och sen lägga plåten på plats igen, men hur vet man att det inte händer igen sen då? När allt vatten kommer i? Det blir ju ett himla tryck och kanske "knuffar ut" sanden i rälsen IGEN och med allt vatten i då kommer ju hela poolen att kollapsa???????
Just nu är jag nånstans mellan sammanbrott och hysteri.....fan fan fan :'(
 
Jag monterade räls,plåtvägg,presenning i å upp på plåtvägg, sandvall, packade, liner, fylla. Inga som helst problem för mej
 
Menar du att du lade presenningen över rälsen i innerkant och SEN lade sanden eller? Stod ju ingenting om det, däremot att man kunde lägga presenning EFTER man lagt på sandvallen????????
Nu slet vi i alla fall bort hela skiten och lade gaffatejp först och SEN sand.
Ringde Jof och de sa att det var oundvikligt att det kommer sand i rälsen, sen sa han också att man MÅSTE åtgärda det, annars kan hela poolen kollapsa?? Verkar lite motsägande tycker jag...

Men...vore intressant att höra hur länge du haft er pool och hur stabil den är osv. När jag ringde idag till Jof sa de att väggen kan spåra ur vid "mycket bus i poolen" och jag undrar hur jag nånsin kommer att våga röra mig i poolen, vi har visserligen inte fyllt i vatten än, men den känns fruktansvärt ranglig... Eller om någon råkar snubbla till i närheten av den, kollapsar den då? :surprised:
 
Tjena,

Har en succépool sen 7 år tillbaka och det har aldrig varit några problem med att väggarna skulle ge med sig.

Har två ganska livliga barn som badar som barn brukar göra ;D
 
Hej!
Monterade en primastar-pool (som är i stort sett liknande en succépool antar jag) i helgen.

Vi la markvävduk en bit uppför plåten innan vi fyllde på sand för att undvika att sanden kommer ner i bottenrälsen. Hade inget problem under själva monteringen i varje fall och hoppas att den konstruktionen håller ett tag.

/Ola ;)
 
>:(Hej!!
Flera som har gjort likadant..
Nu har vi haft problem med grävare i 5 v försenat..
En gång fick vi tömma ur den för att linern
inte var slät.
Nästa gång vi hade fyllt på hallvägs då ser
vi att poolduken på 5,40 diam rund, det bara
forsar ur och läcker allt vad den kan..
Vi har ringt de som kom och byggde med stål
skenorna, och de ska komma imorgon.
Troligen får de riva ner allt igen.. >:(
Det är en ovanmarkspool..ska även ringa J&F¨
som får leverera en ny duk..
Det är kul nästa jämt..en till med nervsammanbrott!! >:(
 
>:(Hej!!

Vi sitter också iskiten från J&F.
Har en Storpool efterföljaren av Er.
Den är 5,40 o 1, 32 djup.
Plötsligt då vi hade monterat allt med hjälp
av en firma, ja då läcker allt vatten ur.
Inte förrän vi hade fyllt på hälften..
Det var en stor reva i duken..snyft*
Det enda vi får från J&F är en ny duk,
samt att det tar dem ca 1 v att leverera den.. >:(
Grunden under nu är förstörd pga av vattnet.
Firman som gjorde grunden har inte tid att
göra ny, och knappt ej tid att komma ut och åt
gärda problemet..
Känns som att vi kan vara utan denna pool.
Snart åker vi ändå på semester.. >:(

Familjen som inte heller får bada!!
 
Köpte en pool 4.6 diameter från primastar vi var två personer som byggde upp den
på en dag utan en enda svordom att bottenrälsen skulle spåra ur är nog nästintill
omöjligt då det sitter stag mellan undre och övre räls ca 14 st vi är jätte nöjda
med primastar ;D ;D ;D
det kan nog vara smart att kolla runt lite
det är inte säkert att ett stort företag har bättre grejer
än ett lite mindre
Bigbertha.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.