Nu är vi äntligen tomtägare. ;D

Är det någon som känner till någon bra och billig tomtröjare i kungsbacka kommun?

Tomten är en gammal sommarstugetomt som behöver röjas på granhäck, två riktigt "FETA" träd och lite annat jox. Tomten är på 1050kvm.

Tomten är ganska lättröjd.
/J
 
Jag rekomenderar följande:
Köp eller hyr en motorsåg och gå lös på träden själva... Jag kan garantera att ni kommer att ha roligt, dessutom så slipper ni att gå till gymmet den veckan.
 
Det är en tanke vi haft hela tiden. Dock kommer vi inte ifrån att allt måste forslas bort.

Det sitter idag alltså ca 80m granhäck som är 4-5m hög och 3m bred. Den är riktigt vildvuxen och har inte skötts sedan 60-talet skulle jag tro. Att fälla det själv tror jag inte är några som helst problem. Det tar nog bara en jäkla tid. Men att forsla bort det...

Att tända eld på det är inget alternativ.

Jag har ingen aning om vad det skulle kosta att få det röjt. Jag menar att rör det sig om 5000kr för röjning och 5000kr för bortforsling då vet jag det och har något att ta ställning till.

/J
 
Jag har precis "rojt" och gjort grund pa min tomt i Espevik. Jag har ett namn och telefonnummer till killen som gjorde det for oss. Vi blev valdigt nojda och det finns flexibilitet vad galler olika betalningsformer, etc. Ge mig din e-mail sa skickar jag namn och tele. Lycka till.
PS! Han finns i Mjoback.
 
Själva så har vi mindre än en kilometer till kommunens avfallsanläggning. Det gör det enkelt att köra bort riset själv, dessutom blir man kung på att backa med släpvagn. Mitt personliga rekord i bortforsling av ris mm är 12 st toklastade släpvagnslass under en dag.

Killen på avfallsanläggningen undrade efter lass nr 8 om vi hade någon tomt kvar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.