Helt jävla sjukt.
Det innebär att om man bor i ett län som är snabba på att handlägga och ge besked så får man 30% men om man är bosat i ett län som är långsamma så får man bara 20% även om man sökte långt innan de som bor i det förstnämnda länet.
 
Redigerat:
Även om jag är positiv till sänkningen som sådan, så skulle man ju kunna gjort den något mindre klantig.
 
Lostmoose Lostmoose skrev:
Även om jag är positiv till sänkningen som sådan, så skulle man ju kunna gjort den något mindre klantig.
Kan man vänta sig annat av en salladskommunist?
 
  • Gilla
  • Haha
Herc och 2 till
  • Laddar…
Magnus E K
Det är väl knappast kommunistiskt att tycka att det inte ska vara statens uppgift att subventionera solcellsinstallationer? Bäst vore att sänka stödet till 0 %, och samtidigt avskaffa energiskatten. Räcker bra med enbart den höga momsen.
 
  • Gilla
Latitud79
  • Laddar…
Hur ska staten få in sina pengar? Perukskatt?
 
trähandtag trähandtag skrev:
Hur ska staten få in sina pengar? Perukskatt?
Punkt skatt på toabesök?
1kr för nr 1
2kr för nr 2
 
  • Gilla
Needas
  • Laddar…
Nej för he&$#@e då blir jag ruinerad:rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Ställ upp i valet så får vi se hur många som röstar på dig och ditt förslag jämfört med nån (kommunist?) som vill minska bidragen istället...
 
useless useless skrev:
Ställ upp i valet så får vi se hur många som röstar på dig och ditt förslag jämfört med nån (kommunist?) som vill minska bidragen istället...
Fortsätter de neråt på samma sätt som hitils så får jag nog fler röster
 
  • Gilla
Lystic
  • Laddar…
B Beretic skrev:
Nej för he&$#@e då blir jag ruinerad:rofl:
Du får väl skatteplanera, gör nr 2 ordentligt max en ggn i veckan
 
N noone70 skrev:
Du får väl skatteplanera, gör nr 2 ordentligt max en ggn i veckan
Gå på toa bara på jobbet. :devilish:
 
  • Haha
  • Gilla
Beretic och 1 till
  • Laddar…
Apple68 Apple68 skrev:
Gå på toa bara på jobbet. :devilish:
Det lär nog förmånsbeskattas
 
  • Gilla
Chaly
  • Laddar…
Jag som precis på allvar börjat fundera på solceller. Senaste var för ett par år sedss och kom då fesf till att politiken var för kortsiktig. Detta gjorde ju inte saken bättre.
 
N noone70 skrev:
Helt jävla sjukt.
Det innebär att om man bor i ett län som är snabba på att handlägga och ge besked så får man 30% men om man är bosat i ett län som är långsamma så får man bara 20% även om man sökte långt innan de som bor i det förstnämnda länet.
Ja det är sjukt, varför ska skattemedel användas för att subventionera privat elproduktion, som dessutom är skattesubventionerad. Lägg ner subventionerna.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.