Vi har hyfsat nära till båda, och speciellt Silvan har vi handlat väldigt mycket på. De har ganska bra service när man väl får tag på nån att prata med - trevliga iallafall.
K-Rauta är bra mycket sämre enligt mig, så fort jag får tag på nån att prata med där så står dom och gäspar och hänvisar till nån kollega. Där har jag aldrig fått bra service.
När det har gällt mer "kvalitetsprodukter" har jag gått till en gammal hederlig bygghandel....
Vad är era erfarenheter av dessa och liknande företag?
 
De flesta byggvaruhus med lågprisprofil suger purjo servicemässigt.
Bauhaus är ju en ren skandal egentligen. Där är ett tips att ringa växeln från mobilen och be dem skicka ut nån till dit man står och väntar. :)
Undantaget är väl AKB i södra Stockholm som har mycket och trevlig personal (förutom kanske den bistra kassörskan :surprised: )

 
Gjorde mitt första besök på AKB i helgen och jag blev mycket imponerad av deras service. Mycket hjälpsam och trevlig personal, och framförallt, det fanns personal. Åker man till K-Rauta eller liknande så får man springa runt och leta i brädgården efter någon som har tid (lust) att mäta upp ens prylar!
 
Är det fler än jag som märkt att Bauhaus (Barkarby)faktiskt ryckt upp sig några snäpp? Personalens bemötande är i mitt tycke betydligt mera tillmötesgående än för bara något år sedan.
Sedan kan man diskutera pris och kvalitet, men det finns vissa varor de är bra på trots allt. Prisgarantin fungerar när det gäller märken som de inte importerat själva.

K-rauta borde omgående sluta med "hissmusiken" som får åtminstone mig att må illa. De spelar den för att just du som kund skall köpa mer(!).
Jo, K-rauta har bra pris på några saker också och så har de öppet när min vanliga brädgård har stängt.

Sylvan ligger för långt bort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.