A Adnanhodhod skrev:
Jag har inte krävt betalning jag har krävt säkerhet för betalning
Varför krånglar du till det så mycket?

1) Kunden håller inne med 10% enligt avtal pga att det finns anmärkningar på besiktningen (i detta fallet ganska allvarliga sådana som kunden kanske misstänker är kostsamma för dig att åtgärda)
2) Du åtgärdar dessa anmärkningar
3) Besiktningen godkänns,
4) Kund betalar resterande 10%
Alt 5) Kunden betalar av någon anledning inte. Då får du ju driva in pengarna via inkasso/KF?

/S
 
  • Gilla
Krille4 och 7 till
  • Laddar…
Jag tycker det är lite roligt ändå att Adde gått med här för att diskutera med oss,

Det som retade mig mest var badrummet, att det var så fel gjort att t om jag som inte är hantverkare reagerar på det.

Och bara det Adde att du blev så arg när Anders konfronterade dig bevisar ju bara att du vet om att du har fuskat..
 
  • Gilla
karlbrutal och 3 till
  • Laddar…
Det roligaste återstår ändå.
Man har inte målvakter i sitt bolag eller "säljer" det genom "mäklar firma" om man inte är en skummis. Och nu kommer skatteverket som ett brev på posten.
 
  • Gilla
  • Haha
karlbrutal och 7 till
  • Laddar…
Panik/"dödsryckningar"
 
Ha ha underbart att byggaren skapar en egen tråd här. Måste köpa popcorn för detta kan bli kul. Mindre kul är att slutbesiktningen hade över 100 anmärkningar och byggaren tar noll ansvar: fuskbyggare i mina ögon, TS verkar leva i en drömvärld...
 
  • Gilla
MacBook och 3 till
  • Laddar…
En fråga som kanske inte är 100% relaterad men ändå intressant kring "fuskbuggare". Om en byggare har en budget på 300tkr för att renovera en lägenhet, ska ta 6-8 veckor men lyckas med prestationen att det tar 18 månader innan allt är klart och slutfakturan landar på 625tkr, vad kallar man hen då?!
 
H
Har han gett ett pris på 300000 och det blir mer om det nu inte är oförutsedda saker så är han en hycklare
 
H
Har han gett ett pris på 300000 och det blir mer om det nu inte är oförutsedda saker så är han en hycklare
 
Lång historia men var en 4a där toa/badrum renoverades av föreningen så individen ifråga lyckades men att måla vitt, lägga golv och sätta in ett Ikea kök för för 625tkr. Otroligt imponerande faktiskt. Slutade i tvist där individen självklar förlorade. Roliga var att kunden var hans mor. Lol
 
  • Gilla
ichigo och 1 till
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Jag har inte krävt betalning jag har krävt säkerhet för betalning
Byggfusk och säkerhet för betalning är ju skilda saker...

Bygger du ett hus med allvarliga fel och brister så måste man åtgärda dem. ” Gör om, gör rätt”.
Annars får man stämpel som fuskbyggare.
Sen är ju kunder villigare att betala om man gör ett bra och riktigt jobb.

Du har ju bränt alla pengar på att bygga fel, och har således inga pengar kvar för att åtgärda felen.
Lär dig att bygga rätt, ta ansvar för fel som uppkommer och uppfyll folks drömmar om ett nytt och gediget hus. Då slipper du stämpeln son fuskbyggare. Tills dess...
 
  • Gilla
ichigo och 3 till
  • Laddar…
A
F Freddy_kruger skrev:
Byggfusk och säkerhet för betalning är ju skilda saker...

Bygger du ett hus med allvarliga fel och brister så måste man åtgärda dem. ” Gör om, gör rätt”.
Annars får man stämpel som fuskbyggare.
Sen är ju kunder villigare att betala om man gör ett bra och riktigt jobb.

Du har ju bränt alla pengar på att bygga fel, och har således inga pengar kvar för att åtgärda felen.
Lär dig att bygga rätt, ta ansvar för fel som uppkommer och uppfyll folks drömmar om ett nytt och gediget hus. Då slipper du stämpeln son fuskbyggare. Tills dess...
Det va precise det jag har gjort i hela mitt liv annars man inte kvar i branschen i nästa 30 år med 100 tal nöjda kunder.
 
A Adnanhodhod skrev:
Det va precise det jag har gjort i hela mitt liv annars man inte kvar i branschen i nästa 30 år med 100 tal nöjda kunder.
Tyvärr så visar ditt bemötande gentemot familjen och Anders på annat. Man måste ta sitt ansvar, inte bara lova att komma och fixa för att sen försvinna.

Sen kan jag tycka att av felen som visades i tv så har du ingen aning om hur ett badrum/rördragning i ett hus ska göras.
 
  • Gilla
Totem
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Det va precise det jag har gjort i hela mitt liv annars man inte kvar i branschen i nästa 30 år med 100 tal nöjda kunder.
Du är enbart kvar i branschen pga att du startar nya bolag, säljer bolag mm. Snart kommer du till en punkt där du kommer byta ditt egna namn. Att du försvara ett skitbygge rent ut sagt säger att du inte är en person med rätt kompetens.
ALLA utom du ser att det är ett fuskbygge!

Börja dela ut tidningar eller sälj blommor.
Lycka till!

OBS! Den första bilden är en tumstock, den andra är en hammare.
Tumstock utdragen med tydliga siffror som visar längdmått på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hammare med silverfärgat huvud och svart handtag mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 2 till
  • Laddar…
@Adnanhodhod ,
Jag respekterar att du är här och diskuterar. Men din argumentation i två trådar består i stort sett av två spår:
1. TV4 gör skitprogram och svartmålar dig.
2. Du har byggt i 30 år och har hundratals nöjda kunder.

Båda argumenten faller platt.
1. Menar du att de fel och brister som programmet visar upp inte existerar? Eller har TV4 byggt om först och sen filmat?
2. Det har du säkert. Men det garanterar inte att man inte byggt fel i ett hus.

Istället vill jag be dig svara på följande.
* Har du följt anvisningarna i Säker Vatten?
* Om inte, varför?
* Förstår du att Säker Vatten visserligen inte är någon lag, men att det fyller samma funktion som en lag i ditt fall? Förstår du att du kan bli straffad om du inte följer de reglerna, även om du själv tycker att dina egna lösningar är lika bra eller bättre? Se t ex https://www.vvsforum.se/nyheter/2019/januari/hovratten-slar-fast-boverkets-byggregler-racker-inte/
* Hur förklarar du de övriga bristerna som @hempularen räknar upp i
https://www.byggahus.se/forum/threa...l-aer-man-en-fuskbyggare.339646/#post-3254580 ?
* Varför har du sålt bolaget till en målvakt?
 
  • Gilla
Toblu
  • Laddar…
Om du har hundratals nöjda kunder på 30 år borde det betyda att du erkänner att du har betydligt fler som inte är nöjda. Eller tar det sån tid att du bara hinner med 3-4 uppdrag om året? Är det bara hela husbyggen är det kanske rimligt förstås men då borde du ju ha hunnit lära dig åtminstone grunderna för hur man bygger hus...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.