Maxwells demon TotalControl skrev:
Härligt. Hur är styrningen? Möjligheter till schemaläggning?
Styr mina med Nexa och där finns möjlighet till schemaläggning. Ska även gå att få till med sensorer så du kan styra den dom på automatik. Ljus och temperaturstyrning. Dock inget jag lagt till ännu då jag kopplade upp dom på Nexa igår.
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
En fråga till. Håller på att "bygga" en gardin. Kommer till motorn. Med RTS eller utan RTS. Vad är det? Har du koll?

Edit: Hajar, radiomottagare för styrning.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
En fråga till. Håller på att "bygga" en gardin. Kommer till motorn. Med RTS eller utan RTS. Vad är det? Har du koll?

Edit: Hajar, radiomottagare för styrning.
Det är det som är skillnaden.
 
A
Det verkar som att det fungerar med en vanlig rak rullgardin, risken är att det läcker in lite ljus uppifrån bara.

Vill heller inte lägga massa tusenlappar på att få den specialsydd snett


Vad tror ni?

Tack.

YPNGANX.jpg
 
jac jac skrev:
Vi har också lamellgardiner i våra fönster av samma typ som TS. Vi valde dock att sätta våra utanför nischen bl.a. för att lämna plats till julstjärnan. Alternativet med motor kollade jag dock inte upp men det borde det finnas en lösning för tycker jag.

[bild]
Är på jakt efter liknande till vårt vardagsrum på övervåningen. Var köpte du detta och hur "låses" den så att den inte glider neråt?
 
E EasyCash skrev:
Var köpte du detta och hur "låses" den så att den inte glider neråt?
Den är köpt på Rullux i Lund: https://www.rullux.se/
Den sitter fast i den "långa änden" dvs längst till vänster på bilden. Så när man drar ifrån den så samlas alla lamellerna uppe till vänster. Det är väl någon form av friktionskoppling mot snöret som den manövereras med.
 
  • Gilla
EasyCash
  • Laddar…
jac jac skrev:
Den är köpt på Rullux i Lund: [länk]
Den sitter fast i den "långa änden" dvs längst till vänster på bilden. Så när man drar ifrån den så samlas alla lamellerna uppe till vänster. Det är väl någon form av friktionskoppling mot snöret som den manövereras med.
Tack, ska kika på det. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.