Hallå!
Är pågång att bygga hus och letar nu fönster i svart alu, har kikat lite på westcoast Windows. Någon som har erfarenhet av dessa?

Blir ett 20-tal fönster en helglasad dörr och ett skjutparti.

Tack på förhand!
/pangarn
 
Åsa Lund
Har hört mycket gott om dem men inte använt dem själv
 
  • Gilla
Pangpå
  • Laddar…
Vi byggde med Westcoast och hade lite strul detaljer som jag inte var nöjd med. De var dock otroligt tillmötesgående och justerade dem så jag blev nöjd.

Skall tilläggas att jag jobbade på ett företag som monterade fasader i glas då så jag hade troligaren högre krav än normala kunder på detaljfinish.

De har nu suttit uppe 1,5år och har inget negativt att säga alls om dem.

Att vi valde Westcoast var för att de kombinerar det bästa av två och kunde erbjuda innåtgående dörrar.
 
  • Gilla
Pangpå
  • Laddar…
Har westcoast. Dörrar och altandörr. Är nöjda. Mina två bröder å föräldrar har den med. Också nöjda.

Gillar att utedelen är en kassetten av aluminium och innekassetten är av trä.
 
  • Gilla
Pangpå
  • Laddar…
De har även dolda gångjärn för vridfönsterna som inte andra fabrikörer har.
 
  • Gilla
Pangpå
  • Laddar…
Jag har dubbeldörrar till altanden från West Coast som suttit uppe i 11 år nu, fungerat förträffligt, inget att anmärka på. Som någon tidigare skrev, så gillar jag at det är 2 kassetter, en Alu och en trä del och inte bara klätt med ett lager alu-plåt.

MVH JOHN
 
  • Gilla
Pangpå
  • Laddar…
Härligt, tack för svaren!
Jag har också hört gott om dem så nu är jag nog rätt övertygad om vilka fönster det blir.

Ha en go helg!
 
Finns en annan tråd på forumet med någon som inte är fullt så nöjd, försök gärna hitta den.

Jag är själv intresserad av dem, gillar konceptet även jag, känns hållbart.

Hur ligger priserna till förresten?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Finns en annan tråd på forumet med någon som inte är fullt så nöjd, försök gärna hitta den.

Jag är själv intresserad av dem, gillar konceptet även jag, känns hållbart.

Hur ligger priserna till förresten?
Okej får kolla upp den också.
Jag är snickare men har själv aldrig monterat dem.
Det enda jag egentligen har hört är att dubbeldörrarna kan vara krångliga att montera, sen är deras lösning för underblecken lite snåla, men heller inget problem.
Deras konstruktion känns rejäl och det gillar jag.

Jag har fått pris på 25 enheter varav 1 skjutparti, 1 helglasad altandörr ca 170k. Så dom ligger nog lite över en del tillverkare men har på känn att man får ganska bra fönster för dom slantarna.
 
  • Gilla
Boven_i_dramat
  • Laddar…
Underbleck stämmer är lite speciella. Det funkar inte med vanliga då de har spåret under ifrån. Jag beställde mina av en plåtslagare.

Det är också lite snålt med montagemån för bleckskruv men det funkar.
 
Pangpå Pangpå skrev:
Okej får kolla upp den också.
Jag är snickare men har själv aldrig monterat dem.
Det enda jag egentligen har hört är att dubbeldörrarna kan vara krångliga att montera, sen är deras lösning för underblecken lite snåla, men heller inget problem.
Deras konstruktion känns rejäl och det gillar jag.

Jag har fått pris på 25 enheter varav 1 skjutparti, 1 helglasad altandörr ca 170k. Så dom ligger nog lite över en del tillverkare men har på känn att man får ganska bra fönster för dom slantarna.
Förlåt, var jag som blandade ihop med h-fönster.
 
R Robert-san01 skrev:
Underbleck stämmer är lite speciella. Det funkar inte med vanliga då de har spåret under ifrån. Jag beställde mina av en plåtslagare.

Det är också lite snålt med montagemån för bleckskruv men det funkar.
Precis. Men det funkade att skruva? Hade bara tänkt lägga en sträng tec7 i spåret och trycka upp blecket men går det är skruva är det ju ännu bättre.
 
Pangpå Pangpå skrev:
Precis. Men det funkade att skruva? Hade bara tänkt lägga en sträng tec7 i spåret och trycka upp blecket men går det är skruva är det ju ännu bättre.
Jag körde med silikon och vanlig bleckskruv. Man måste dock vara noggrann med att förborra både bleck och karm.
 
  • Gilla
Pangpå
  • Laddar…
A A.G skrev:
De har även dolda gångjärn för vridfönsterna som inte andra fabrikörer har.
Finns flera tillverkare som har dolda gångjärn.
 
Tips! Välj gärna till lås på handtagen för nedervåningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.