Svart kaklat duschrum med vit fyrkantig handfat, duschkabin och handdukstork.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är jätteledsen. Hade hantverkare hemma idag - mycket trevlig karl som rengjorde ventilationskanalerna jämte FTXen och det var helt OK. Men när jag såg att han rengjorde FTX-fläkten i duschrumshandfatet påtalade jag detta och gav honom en frottehandduk som skydd mot handfatet och sa att det är lämpligare att använda den rostfria hon i köket. Nu ser jag att det blivit 4 milimeterstora jack i handfatets yta. Just handfatet är väldigt snyggt i mitt svarta duschrum och jag har varit väldigt petig med just detta.

Då jag går in på nätet upptäcker jag att modellen med fyrkantig yttre ram och rund inre riktigt djup skål inte verkar finnas längre. Min design är fortfarande snyggast på marknaden tycker jag … efter 13 år.

Jag skriver av mig ikväll … får reklamera imorgon … Var kan man finna utgående modeller?
 
Redigerat:
BirgitS
Det var ju tråkigt! :(

Men det finns ju de som säljer gammal inredning på Blocket, Tradera eller lokala Facebook-grupper när de renoverar sina badrum.
 
Tråkigt som fan med sådana människor.

Förr anlitade jag en vvs-firma att koppla in köken jag monterade till mina kunder och en som kom en gång bara släppte verktyg och annat rakt på den rostfria vasken vilket jag påtalade och då fick till svar att den ändå kommer repas snart nog.

JA, men din IDIOT.... då är det kunden själv som repar den och det är en jävla skillnad !!!

Nog fan lägger man något skydd under. :mad:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Att leta efter specifikt handfat i mint condition på blocket tror jag inte på. Dessutom tillkommer transport-och installationskostnader och jag menar att detta är en reklamation. Jag får kontakta handfatstillverkaren.
 
BirgitS
Naturligtvis är det en reklamation mot hantverkare så han får ju i stå för alla kostnader för utbyte.
 
Kan det inte vara ett alternativ att emaljera om befintligt tvättställ? Om det nu inte går att få tag på ett likadant nytt..
 
J jonko skrev:
Kan det inte vara ett alternativ att emaljera om befintligt tvättställ? Om det nu inte går att få tag på ett likadant nytt..
Ja, jag har också tänkt så. Blir en omemaljering lika hållbart? Förr i tiden var det inte så men det kanske har blivit bättre idag.
 
yonna yonna skrev:
Ja, jag har också tänkt så. Blir en omemaljering lika hållbart? Förr i tiden var det inte så men det kanske har blivit bättre idag.
Om det blir lika hållbart bokat jag inte uttala mig om men vi har badkar på jobbet som är gjorda för bra länge sen som fotfarande att bra ut, eventuellt är dom något mattare än från fabrik men i övrigt ser det bra ut.

Vi brukar köra med Remaljeringsbolaget.
 
Det är möjligt att man bara kan pluppa i de små skadorna; det vore smidigast. Men hur klarar jag mig utan handfat under tiden ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.