det vore inte så dumt att ha så slipper man gå ut å kolla tempen i tanken :)
månne vad något sådant skulle kosta?
 
Idag eldades det i.a.f, var länge sedan det skedde.

Någon som vet stolek på tank, modell på panna och utrymme den värmer ?

Ägaren själv kanske tittar här ?  ;)
 
jag har mailat honom om priset ifall han tillverkar sådana....
skulle vara smidigt att kunna se alla temperaturer både när man är i pannrummet och inne i huset. sen kan det va kul och se tempen när man är på jobbet eller på semester utomlands :)
 
Med Lämpömittari så kan du rita en figur eller ta ett foto och placera värdena var du vill. Så är kan en FTX se ut. http://hem.bredband.net/b590256
 
Mycket intressant, någon som vet var man kan köpa en digitalrökgastermometer eller dyl så man kan läsa av den från övervåningen. Skulle spara många svängar i trappan.

"pellefant fick du något pris av honom?"
 
nix. han hade mycket annat att göra så han tipsade om någon av ovanstående länkar.
 
för att slippa o springa i trappor så köpte jag en trådlös stektermometer från clas ohlson. billigt o bekvämt. nu kan jag se tempen i tanken vart jag vill i huset.
 
Lite mer möjligheter för den som är intresserad.
Man kan tex ansluta en adapter till sitt entrådsnät och mäta rökgstemp med ett termoelement.

Finns även färdiga väderstationer att ansluta, kan ju vara av intresse om man vill göra en djupare analys av hur ens värmesystem reagerar på olika väderförhållande.

Loggningsmoduler så man slipper ha datorn igång hela tiden.


http://www.audon.co.uk/1-wire_index.html
www.aagelectronica.com
 
perkele skrev:
Med Lämpömittari så kan du rita en figur eller ta ett foto och placera värdena var du vill. Så är kan en FTX se ut. [länk]
Hur gör man det? har tittat en stund på Lämpömittari men duger inte till att göra egna bilder, utan bara köra med Digitala
gruppdisplays och Trend dsiplay.
 
jag har åxå köpt en trådlös termometer från clas o, tänkte ha den till att mäta tempen i rökröret 1 meter ner.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.