Jag har inget bra svar på vad man ska köpa, men vi kör på Bosch tvätt och disk. Det fungerar väldigt bra (än så länge)
På jobbet köper vi ett gäng diskmaskiner per år men får inte köpa Electrolux längre då dom strulade så fruktansvärt. Nu köper vi utvalda Cylinda modeller, hur det går får framtiden utvisa.
 
A
Ja 5 års garanti är ju bra på vitvaror i dag.
proffsmaskiner är ju jättebra om man har plats och förmåga.
 
Lyssnade på E-luxchefen under deras marknadsdagar, och enl. honom har felprocenten på konsumentprodukter stadigt gått ner. Har ett minne av att procentsatsen 3% nämndes.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
E etompau skrev:
Lyssnade på E-luxchefen under deras marknadsdagar, och enl. honom har felprocenten på konsumentprodukter stadigt gått ner. Har ett minne av att procentsatsen 3% nämndes.
Tjena
 
E
E etompau skrev:
Lyssnade på E-luxchefen under deras marknadsdagar, och enl. honom har felprocenten på konsumentprodukter stadigt gått ner. Har ett minne av att procentsatsen 3% nämndes.
Under vilken tidshorisont? De första två åren antar jag?
 
E erkka skrev:
Under vilken tidshorisont? De första två åren antar jag?
Eller kanske fram till dess produkten levereras till kund... :worried:
 
Jag skulle säga att felprocenten är i det närmaste 100%. De flesta produkter används väl tills dom går sönder?
 
E erkka skrev:
Under vilken tidshorisont? De första två åren antar jag?
Så noga gick han inte in på det. Hursomhelst ansåg dom det vara en viktig information för sina investerar, så jag antar att där finns verkliga och korrekta siffror bakom vad han presenterade.
 
  • Gilla
erkka
  • Laddar…
Det lär väl vara under garantitiden eftersom det är då eventuella fel kan orsaka kostnader för företaget.
 
BirgitS
useless useless skrev:
Det lär väl vara under garantitiden eftersom det är då eventuella fel kan orsaka kostnader för företaget.
Reklamationstiden kanske du menar?
 
Nej.
 
BirgitS
Men fel orsakar kostnader för företaget under hela reklamationstiden och inte bara under den kortare garantitiden.
 
Ok. Den tid som är längst då... Men ofta tycker jag det verkar vara mer än tre års garanti på vitvaror.
 
BirgitS
Elon har 5 års garanti på en del vitvaror men enligt electroluxaren så är det Elon själva som står för den garantin och inte tillverkarna och han brukar veta vad han skriver.
 
Humlo Humlo skrev:
Men vad ska man köpa då som håller okej? Om det inte går att få gammal "jag tuffar på i 15 år" kvalitet, vad ska man snegla på då? Bosch med 5 års garanti? Proffsmaskiner för resturanger och liknande?
Bosch och Miele
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.