Hej.
Funderar på att byta försäkringsbolag då jag är missnöjd med Folksam efter en skada då de var helt ”tysta” under processen, fick ingen info alls och jag visste inte ens vad jag hade för skadeärendenr flera månader efter jag anmält det. Det tog 7 månader att åtgärda en skada i tvättstugan. Plus att de höjt premien med 15% per år. Jag har Folksam Stor.

Vilket bolag har ni?
Har ni haft någon skada?
Är ni nöjda med ert försäkringsbolag?

För mig är priset inte det viktigaste utan hjälpen man förväntar sig efter att en skada inträffat.

Mvh
 
  • Gilla
hansan
  • Laddar…
Åsa Lund
Vi har If
Har inte varit med om nån skada
 
Jag håller på att byta, från Tre kronor (folksam) till Länsförsäkringar, inte för att jag är missnöjd med service utan att de på 3 års tid nästan dubblat priserna på alla övriga försäkringar, droppen va när vagnskadan gick ut på bilen och jag skulle höja till helförsäkring och de då skulle gå från 2000kr för halvförsäkring till 8500kr i helförsäkring när länsförsäkringar ville ha 3500kr för helförsäkring.
Har haft skador med både länsförsäkringar och Tre kronor på bilen, men inget jag vållat själv utan blivit påkörd av andra och de har funkat lika på båda.

Frågan är ju i dagens samhälle där information sprids väldigt fort om det verkligen är så stor skillnad i hanteringen enstaka missnöjda ärenden lär ju alltid finnas, skulle ett och samma bolag alltid få skit i div diskussioner så skulle det ju ganska snart slå tillbaka mot bolaget.
 
J
Ett grundproblem med försäkringar är ju att det är först när en skada inträffat du får schans att riktigt pröva försäkringen
 
  • Gilla
hansan och 2 till
  • Laddar…
J Jönas skrev:
Ett grundproblem med försäkringar är ju att det är först när en skada inträffat du får schans att riktigt pröva försäkringen
Chansen sedan att du ska få 2 identiska skador med 2 olika bolag för att kunna göra en rättvis bedömning är ju även den ganska liten.
 
Vi har Moderna Försäkringar, både till hus och bil.
När vi gick över till dem, för ca 8 år sedan, var det för att IF's priser skenade iväg.

Men sedan har vi haft skador både på huset och bilen,
och Moderna har varit mycket bra att ha att göra med.

Hur priset står sig idag vet jag inte riktigt.
Men är man om sig så kollar man ju premier och villkor via t.ex. compricer.se
 
Vi har länsförsäkringar. Både på fordon och bebyggelse. Har aldrig haft några problem med att få hjälp oavsett om det varit inbrott, vattenskada och några fordonsskador.
Dom är ju inte dom billigaste alltid, men dels får man ju även återbäring från dom, sen så har dom för våran del alltid varit snabba och raka och berättat vad som händer och varför.
 
Har länsförsäkring på Villa och 2 bilar, har dem även som bank.

Är jättenöjd, har använt min försäkring rätt frekvent under 2 års tid och de är fruktansvärt trevliga och kunniga.
Idag blev jag uppringd av min skadehandläggare bara för att kolla läget och om vi klarar oss trotts vattenskada i badrum och om dom kunde hjälpa till med några mer råd under tiden skadan handläggs. Sånt uppskattar jag och är mer värt än billigaste priset.
 
Lustigt nog valde jag Länsförsäkringar igår faktiskt.
Känns som att det är flera här som är nöjda med dem så det blir nog bra.
 
N Neocortex skrev:
Lustigt nog valde jag Länsförsäkringar igår faktiskt.
Känns som att det är flera här som är nöjda med dem så det blir nog bra.
En annan fördel med länsförsäkringar är att man får rabatt om man har lönekonto och sparande hos dom, högsta nivån är 25% rabatt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.