Eftersom vi gjöt igår och killen på huvudkontoret började prata om att det skulle bli dyr betong när ena bilen körde fast så tänkte jag försöka få fram lite tummen/pekfingretpriser innan Måndag då jag tänker ringa och höra vad dom egentligen tänker fakturera.

Vi beställde från början 20kubik, det levererades 21,5kubik, betongen var fullflyt kvalitet K25 om jag inte missminner mej.
Tansportväg från dem till mej 43km, det var tre lass som kom.

Vad bör detta kosta, eller vad har ni övriga fått betala och vem har ni då beställt ifrån?

Att dom kom en timme senare än sagd tid ska jag klaga på, även kvaliten på ena lasset då den satsen var riktigt dålig kvalitet på enligt min gjutare som var med, att den var väldigt trögflytande märkte tom jag, har för mej att gjutaren sa åt chaffisen att pyttsa i mer flyt men det vart inte mycket bättre efter det.

Men iallafall, priskoll?
 
ca 1000:- per kubik + bil som kostade 240 :- per kubik ca 30 km transport + lossningen som kostade 16:- per minut. samtliga priser utan moms. Dom kanske började ta betalt för lossningen när bilen körde fast ?

(7,5 kubik med 45 minuters lossning gick på drygt 12´000:- inkl moms)
 
Priserna som "gotlund" nämner stämmer ganska väl och är väldigt lika mellan olika leverantörer (d v s de som inte har ett "privatkundspåslag").

Det där med förseningen och fastkörningen borde du väl kunna kvitta mot varandra?

När jag gjöt garageplattan i våras var bilen 30 min sen. Jag påpekade det men fick endast ett mindre avdrag motsvarande 5 min. De menade att angiven tid endast var ungefärlig... Att jag sedan hade två man som stod och väntade i 30 min och tickade pengar var mitt problem.

Inga bra regler från kundens sida direkt. Om jag lossar långsamt eller är försenad så kostar det mig extra. Om bilen kommer sent så kostar det mig extra. Hur man än vänder på det så är man torsk...

:-/
 
Någon som känner till fler leverantörer än Färdig Betong i östra Göteborgsområdet?
 
Fick ett pris på 13500+moms inkl pumpbil, 10 kubik K30, vibbra, frakt samt lossning.

När jag ringde för ett par veckor sedan nämnde de bara priset på betongen som var 900+m/m3 så jag blev lite besviken på slutnotan men det kanske man inte ska vara....
 
lassemajja skrev:
Fick ett pris på 13500+moms inkl pumpbil, 10 kubik K30, vibbra, frakt samt lossning.

När jag ringde för ett par veckor sedan nämnde de bara priset på betongen som var 900+m/m3 så jag blev lite besviken på slutnotan men det kanske man inte ska vara....
varifrån tog du betongen?
 
Nettobetong, Nacka.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.