Kikade först på Zero Wire och var nära att slå till på det, sen fick jag veta att det gick över 400 nätet som inte alls är bra.
Så då började jag kika på agility, och det skulle tydligen utgå och vara svårt att få tag på tillbehör till snart, samt att det inte gick att skifta kameran i paketen till en för husdjur, vilket skulle göra 2500kr extra och sitta med en kamera jag inte kan använda.
Så då gick det bort.
Sen kikade på Neo, men det blev för dyrt.
Vill hitta ett säkert och bra larm för max 6000kr, som går att koppla upp till central via internet, då jag inte tänkt köra simkort pga extra kostnad.
Jag vill inte ha något Verisure typ larm med dyr månadskostnad, utan jag vill köpa ett eget och koppla upp självmant då jag får detta för 95kr månad via en kontakt.
Tips på larm?
 
Håll koll på tradera. Där säljs hela Teletec-paket för någon tusenlapp ibland.
Du får ju kolla så att det ingår en larmsändare som skickar via internet. TL260,TL250 eller TL150
 
Kolla in Ajax Systems
Finns en väldigt bra tråd om det här
 
T term skrev:
Ett SPC Vanderbilt alla dagar i veckan. Deras 4320 duger bra för ändamålet. Ett tips är att köpa detektorer på nätet (ebay) för att komma billigare undan.

[länk]
Verkar ej vara trådlöst? Samt verkade ej ha nå husdjursanpassat?
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Kolla in Ajax Systems
Finns en väldigt bra tråd om det här
Verkade bra, dock synd att dom inte har någon kamera till deras, utan att man får koppla nå eget.
Men skall fundera på det.
 
Vanderbilt spc finns som trådlöst, finns även husdjursdetektorer.
Tror dock att det blir dyrare än 6000.

Och du kan lägga upp din central på ”spc connect” så kommer du åt ditt larm vart du än är. Och då kan du även styra larmet via spcs mobil app.
 
Zenon Zenon skrev:
Verkade bra, dock synd att dom inte har någon kamera till deras, utan att man får koppla nå eget.
Men skall fundera på det.
Kommer en kameradetektor prel. till sommaren.
Tänk bara på att kameradetektorer är stillbildskameror med ganska låg upplösning (gäller generellt alla fabrikat/leverantörer).

Ganska stor skillnad på 3-7 VGA-upplösta stillbilder jämfört full-HD video.

Nöjd med mina "riktiga" kameror. Jag kan se live video i Ajax app och vill jag titta på inspelat mtrl så har jag det sparat både lokalt och i molnet
 
T Tkosj skrev:
Vanderbilt spc finns som trådlöst, finns även husdjursdetektorer.
Tror dock att det blir dyrare än 6000.

Och du kan lägga upp din central på ”spc connect” så kommer du åt ditt larm vart du än är. Och då kan du även styra larmet via spcs mobil app.
Hittar inget trådlöst lr husdjur? Länk?
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Kommer en kameradetektor prel. till sommaren.
Tänk bara på att kameradetektorer är stillbildskameror med ganska låg upplösning (gäller generellt alla fabrikat/leverantörer).

Ganska stor skillnad på 3-7 VGA-upplösta stillbilder jämfört full-HD video.

Nöjd med mina "riktiga" kameror. Jag kan se live video i Ajax app och vill jag titta på inspelat mtrl så har jag det sparat både lokalt och i molnet
Joo men orkar inte 2 olika system, tips annars på kamera som du säger funkar i deras larm app?
 
Zenon Zenon skrev:
Joo men orkar inte 2 olika system, tips annars på kamera som du säger funkar i deras larm app?
Ajax har integration mot både Dahua och Hikvision. Har goda erfarenheter av båda fabrikaten. Sen har den oxå integration mot Safire, men där har jag inga erfarenheter alls då jag inte ens hållt i en kamera från dom.
 
Verkade bara finnas 2 st kameror från Dahua som har wifi och ir, och dom är låg mp på 1.3 mp eller 3mp

Om nu prisjakt ger korrekt utslag när man väljer ir och wifi, du kanske vet att det finns någon mer?
https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=s400021139

Hikvision fanns också 2 st, dock högre upplösning .
1st 2mp och 1st 4mp.
https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?b=s400021921
Gillade denna med rörelsedetektor, dock vet jag inte om den är djur anpassad, hitta ingen info om det, annars bör jag ju köra en utan deckare, för att bara kolla lär just larmet gått.
 
Redigerat:
Zenon Zenon skrev:
Verkade bara finnas 2 st kameror från Dahua som har wifi och ir, och dom är låg mp på 1.3 mp eller 3mp

Om nu prisjakt ger korrekt utslag när man väljer ir och wifi, du kanske vet att det finns någon mer?
[länk]

Hikvision fanns också 2 st, dock högre upplösning .
1st 2mp och 1st 4mp.
[länk]
Gillade denna med rörelsedetektor, dock vet jag inte om den är djur anpassad, hitta ingen info om det, annars bör jag ju köra en utan deckare, för att bara kolla lär just larmet gått.
Jag kör med bla denna till mitt ajax, funkar mycket bra. Skulle bara vara provisoriskt tills jag hadde fått nätverk till garaget men den funkar så den får sitta till vidare,
http://webshop.sakerhetsbyggarna.se/p/dahua-2mp-wifi-36mm
 
Skumt, den fanns inte på prisjakt, verkade ha ir =) Kan du printa någon bild lr video och lägga upp på molnet så man får se hur bilden blir? Natt och dag =) Börjar den spela in auto om larmet går?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.