Har precis skrivit kontrakt och fått tillgång till vårt nya hus idag. Sambon jobbar men jag har åkt till huset för att mäta. Nu ser jag att det saknas toapapper på toan. Det satt papper i hållaren på visningen, ska inte huset vid överlåtelsen se ut som på visningen?
Jag förstår att det inte finns extra rullar, det är ju lös inredning. Men fast inredning som kyl, frys och toapapper i en hållare borde väl ingå??!

Det är väl dessutom kutym att man lämnar papper kvar?

Kan detta räknas som dolt fel?
Kan jag kräva att säljaren kommer förbi med en rulle papper omgående? (skulle verkligen behöva några rutor just nu).
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
oobum och 19 till
  • Laddar…
Rickard.
Tycker du ska ringa och boka ett långt möte med advokat om det, en som kostar minst 3000kr/h gärna dyrare. Billigt är skit.
 
Redigerat:
  • Gilla
Schwen92
  • Laddar…
Det "sket" sig direkt med ert husköp.
 
Skitkul
 
Med tanke på en annan tråd...ring en jourorigamist omedelbums och skicka räkningen till säljaren.
 
April, april ... :crysmile:
 
April, april eller inte så tycker jag nog att en säljare gott kan se till att det finns lite papper kvar...
 
Normalt lämnar man en fullmatad rulle.
Men den 1:a April kan säljaren ha skämta till det. :crysmile:eller:thinking:
 
  • Gilla
Gavel
  • Laddar…
Jag köpte ett hus en gång där säljaren hade tagit med sig skithuspappret. Tänkte inte mer på det men senare visade det sig att säljaren var så jäkla snål att hen hade tagit med sig både isolering och dränering. Dessutom saknas en stenkista som enligt utsago skulle finnas .

Så akta dig för snåla säljare!
 
  • Gilla
Rickard Ohlin och 1 till
  • Laddar…
Var faktiskt och tittade på ett hus för ett par år sedan, var två bostäder på samma tomt, plus lite ekonomibyggnader. Enligt kommunen så fanns det papper på två avloppsanläggningar på tomten, men det fanns bara en när det var visning. så undra om säljarna tagit med sig den andra till sitt nya boende...…. Måste ju vara ett dolt fel, då man inte kan hitta den... :crysmile::crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Gavel och 1 till
  • Laddar…
Det är väl bara att anlita en advokat och driva målet.,

Det påminner ju om det s.k "smörklicksmålet" (som alltså verkligen har inträffat). En värnpliktig som vid matpausen under en övning tog två smörpaket, istället för ett (alltså sådana där små, med typ 10 eller 20 gram smör).

För detta åtalades han för stöld, Målet drevs till hovrätten, och den värnpliktige dömdes (har för mig att de försökte få upp det till HD).
 
  • Wow
hagv
  • Laddar…
perra i skogen perra i skogen skrev:
Enligt kommunen så fanns det papper på två avloppsanläggningar på tomten
Det fanns ju i alla fall toapapper, det tycks vara det viktigaste idag.
 
  • Haha
perra i skogen
  • Laddar…
Japp, toapapper fanns det på alla toaletter.... :crysmile:
Tyvärr fanns det ju fler papper än anläggningar :crysmile::crysmile:
 
B
panodil panodil skrev:
Jag köpte ett hus en gång där säljaren hade tagit med sig skithuspappret. Tänkte inte mer på det men senare visade det sig att säljaren var så jäkla snål att hen hade tagit med sig både isolering och dränering. Dessutom saknas en stenkista som enligt utsago skulle finnas .

Så akta dig för snåla säljare!
påminner om min gamla granne. Hon tog med sig trädgårdsplattorna när hon flyttade...
 
H hempularen skrev:
Det påminner ju om det s.k "smörklicksmålet" (som alltså verkligen har inträffat). En värnpliktig som vid matpausen under en övning tog två smörpaket, istället för ett (alltså sådana där små, med typ 10 eller 20 gram smör).
För detta åtalades han för stöld, Målet drevs till hovrätten, och den värnpliktige dömdes (har för mig att de försökte få upp det till HD).
Ja, då hade man en jäkla tur när vi backad upp terrängbilen mot matsalens lastintag och roffade åt oss vad som fanns av ätbart i förråden före veckoövningar i fält. Kex var perfekt med olika former av bredbart i alu-burkar, det enda misslyckade var några kuttingar svagdricka och när vi fick lämna en vagn med glass jagade av matmor;)
Låter som det skulle blivit krigsrätt för oss efter de 4-5 grab-kupperna, vilka avslutades efter den vilda glassjakten och säkerheten ökades.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.