Hej, tänkte jag kunde passa på att dela med mig av en bild på hur skivan ser ut i verkligheten. Köpte skivan på nätet och men hittade inga bilder på hur den såg ut monterad, bara hur strukturen såg ut på begränsad yta.

Skivan heter "Bricmate M Calacatta Grey Honed" och är i granitkeramik. Den har måtten 6x60x240. Alltså 6mm tjock, 2,4m lång och 60cm bred. Inget man vill bära själv då den förmodligen knäcks ganska lätt.

Vi fick lov att klyva den på längden då vi har 50cm mellan bänkskiva och överskåp, detta gick bra och vi passade på att använda spillbiten som inramning runt överskåpet höger på bild.

Montering av Bricmate M Calacatta Grey Honed granitkeramikskiva som köksstänkskydd, med marmormönster och inramning höger om överskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ha en bra dag
/Olle
 
  • Gilla
Dowser4711 och 4 till
  • Laddar…
Snyggt, hur levereras en enda 6mm skiva utan att vara i 20delar?
Vad kostade en sådan ink frakter mm? och var kom den ifrån?
 
T Tossegubbe skrev:
Snyggt, hur levereras en enda 6mm skiva utan att vara i 20delar?
Vad kostade en sådan ink frakter mm? och var kom den ifrån?
Ja helt klart en befogad fråga. Jag funderade över samma sak när jag såg den på bygghemma.se, Jag ringde en lokal återförsäljare för Bricmate och hörde mig för. Han kände själv inte till produkten och fick i sin tur ringa någon hos leverantören... Fick svar att den skickas från Italien och att leverantören fick handsnickra en trälåda ca 3meter lång för ändamålet och det skulle kosta ca 2500kr bara att få den till min lokala återförsäljare. Därefter skulle jag få hämta med släpvagn för de ville inte köra ut den till mig.

Bygghemma ville ha ca 300kr i frakt för klinker/kakel hemlevererat så jag provade att beställa.
Skivan kom ca 2 månader senare med lastbil hem till dörren. En handsnickrad trälåda 3meter lång som i sig vägde runt 100kg. I lådan omgiven av cellplast låg en felfri skiva som jag synade på plats och signerade.
 
ok så frakterna kostar ca 3k, antar att det inte skiljer nämnvärt om man skulle beställa typ 10 st då antar jag?
Vad fick du betala för själva plattan? *nyfiken*
 
Aha ja dom ligger ju nära här och handlar ofta av dom så det borde inte vara ngt problem.
Tack för tips och info!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.