En elektriker kommer att se över installationerna kommande vecka. Vågar knappt lägga in nästa bild men vi kör ändå. "Vad i helvete" var min första tanke vad är er? Hållen sätter jag igen på nolltid efter att en elektriker fixat elen.
 
  • Felaktigt monterat eluttag med lösa kablar på en blå vägg ovanför ett trägolv, indikerar behov av elektriker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
ricebridge
  • Laddar…
Raka Raka skrev:
En elektriker kommer att se över installationerna kommande vecka. Vågar knappt lägga in nästa bild men vi kör ändå. "Vad i helvete" var min första tanke vad är er? Hållen sätter jag igen på nolltid efter att en elektriker fixat elen.
Hwad uti sjelfaste...???? Vad har installatören kört med här, påsittande skott med hagelgevär eller? Pansarskott?
Ser ju ut som där har varit krig.
 
ricebridge ricebridge skrev:
Hwad uti sjelfaste...???? Vad har installatören kört med här, påsittande skott med hagelgevär eller? Pansarskott?
Ser ju ut som där har varit krig.
Krig kan man tro att det varit Men sanningen är att tidigare ägare haft TVn vid den väggen. Så då har man borrat ett hål högre upp som inte syns på bilden. Sen har man stuckit ner kablarna och troligtvis inte hittat dom i hållet nere så då har man gått bananas. Men hållen är inga problem däremot elen.

Kabeln som är avklippt. Är en gammal nät/telefonkabel. Så ingen ström i den.
 
Många av bilderna passar ju utmärkt i tråden " värsta elkopplingen".
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Varför går det två kablar till dosan? Någon som vet?
 
Raka Raka skrev:
Hur tätar man kabelgenomföringar? Genomföringarna ni ser på bilden går upp på vinden.
Latexfog fungerar bra
Och Om man vill förhindra möss hade håg använt fiberspackel
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Många av bilderna passar ju utmärkt i tråden " värsta elkopplingen".
eller som illustrationer till barnboken Tittut! Nicke Nyfiken leker med pappas hålsåg.
 
  • Gilla
  • Haha
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
5
Raka Raka skrev:
Varför går det två kablar till dosan? Någon som vet?
Vidarematning till något annat uttag om det kanske inte är nån annan speciallösning till nåt.;)
Om det var uttaget vid bananashålet du menade? ;):rofl:
 
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.