garvin garvin skrev:
[länk]
Nu har jag inte sett den remsan i verkligheten, men det står att det är "cellulosapolyester", men microlit är glasfiber. Så, det är väl inte samma sak?
 
Mesta microliten idag är tillverkad med samls material. Finns nog att få tag på av glasfiber
 
och tycker man det är jobbigt att spackla pappremsa vått-i-vått (vilket jag tycker) så går det alldeles utmärkt att "limma" fast pappremsan med våtrumsgrund (som limmar otroligt bra och torkar fort)...
 
  • Gilla
varmkorv och 2 till
  • Laddar…
R RoBo skrev:
Nej så är det inte. Dom flesta målare tycker det är besvärligare med pappremsor. Men det håller mycket bättre än glasfiberremsor.
Ursäkta? Isådanna fall skulle jag avråda starkt att använda dessa målare.
 
R Ragganof skrev:
Ursäkta? Isådanna fall skulle jag avråda starkt att använda dessa målare.
På grund av vad? För att en del av oss yrkesmålare tycker pappersremsa är besvärligt eller för att vi inte sätter glasfiberremsa?
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Känner en hel del målare vad jag vet så använder. Dom pappremsa inga problem med den. Är ju också den som är godkänd .
 
S Sajmon skrev:
På grund av vad? För att en del av oss yrkesmålare tycker pappersremsa är besvärligt eller för att vi inte sätter glasfiberremsa?
Om du är yrkesmålare och tycker pappersremsa är besvärligt.
Som yrkesman själv låter det konstigt
 
Snailman
Redigerat:
R Ragganof skrev:
Om du är yrkesmålare och tycker pappersremsa är besvärligt.
Som yrkesman själv låter det konstigt
Det är betydligt mer besvärligare än glasfiberremsa. Momenten för att sätta pappersremsa är många fler, jämfört med glasfiber. Speciellt tvärskarvar har blivit betydligt fler moment på. Men det dröjer väl inte så länge innan det kommer förnimma pappersremsa förhoppningsvis

Och som svar till TS. Det finns färdiga microlitremsor alleredan, dock är de inte godkända ännu. Jag har testat det i nyproduktion och kan tycka att de var lättare att sätta i spackel än vad pappersremsa är.
 
S Sajmon skrev:
Det är betydligt mer besvärligare än glasfiberremsa. Momenten för att sätta pappersremsa är många fler, jämfört med glasfiber. Speciellt tvärskarvar har blivit betydligt fler moment på. Men det dröjer väl inte så länge innan det kommer förnimma pappersremsa förhoppningsvis

Och som svar till TS. Det finns färdiga microlitremsor alleredan, dock är de inte godkända ännu. Jag har testat det i nyproduktion och kan tycka att de var lättare att sätta i spackel än vad pappersremsa är.
Kanske 15sek som mest för en 2,5m, kör man bazooka är det ännu mindre.
 
Pappremsan har funnits sen 50 talet. Remsans uppgift är att förstärka spacklet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.