Stämmer Andy78
 
Redigerat:
N Ngea skrev:
Stämmer Andy78
Har du ingen smartphone?
 
Jodå, tack o lov! men när det gäller jobb behöver man hela digitala bredden
 
N Ngea skrev:
Jodå, tack o lov! men när det gäller jobb behöver man hela digitala bredden
Hur mycket bandbredd behöver du?
 
Ingen aning men har aldrig behövt tänka på det
 
Låter som om en förstärkare har gått sönder, en säkring gått eller helt enkelt fått sladden utdragen. Bor du i en förening? Har isf andra fastigheter i föreningen bild? Är det comhem så kommer antagligen signalen in i källaren, däremot kan antennslingor gå via vind och neråt i huset.
 
Skog, exakt vad jag tänkt, att antennslingan kommer uppifrån o bredbandet nerifrån. Annars skulle com hem ha ”kablat” in allt när de försedde fastigheten med bredband.....avbrottet var begränsat till vår fastighet. De som har Telia klarade bredbandet men inte TV:n
 
Nej, så här: comhem kommer förmodligen in i källaren, alltså både tv och bredband. Sedan kan en kabel mycket väl gå upp på vinden för att sedan vända där och gå ner igen till lägenheterna. Den gamla antennsignalen kanske togs emot via antenn på taket, och då finns det kanalisation som utgår därifrån. Att Telia kunder har klarat sig beror på att de tar emot internet/tv via telenätet.

Det kan vara en fördelare på vinden som byggarna har tagit bort mot bättre vetande.
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Så kan det vara!
 
Har bytt mycket kabel i fastigheter och det finns ingen std hur det är draget. Beroende på antal lgh, uttag och avstånd kan det gå precis hur som helst.
Strömlös förstärkare eller bortmonterat uttag lägger jag mina 2 cents på.
Någon annan granne som ska tapetsera om?
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Nä, standard finns det ingen, har byggt om många nät åt comhem så har sett det mesta.
 
Tomas.jor, man konverterar vinden till lägenheter dvs ett mkt stort byggprojekt på vinden. Denna vecka har de förberett för håltagning av trapphusets tak på måndag, alldeles utanför min dörr. Håltagning pga att trappor till vinden ska monteras.
 
Yaijk, bor i hus o tycker det är jobbigt att dom byter stammar i gatan :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.