igår försvann kontakten med både bredband från com hem o den analoga tv:n o var borta hela dagen. På vinden bygger man lägenheter sedan 15 mån tillbaka, ett mycket försenat bygge. Jag misstänker att det var bygget som orsakade avbrottet. Detta förnekas, med att bredband o analog tv är draget nerifrån. Att bredband är draget nerifrån köper jag, men så vitt jag vet kommer analog tv via antennuttaget o brukar komma från taket...... Avbrottet var begränsat till vår fastighet.
Fråga: Är mina misstankar befogade?
 
Fungerar det fortfarande inte eller försöker du bara komma på felorsak?
 
Sitter det en tv-antenn på fastighetens tak så lär signalen komma uppifrån,
Idag är det väl vanligast med kabel-tv.

Kanske sitter det någon antennförstärkare i anläggningen som gjordes strömlös under byggarbetet?
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Det var avbrott igår 8:30 till 18:20 o ställde naturligtvis till det för alla oss hemarbetare
 
Min granne har ingen box utan har sin tv direkt kopplad till antennuttaget o fungerade inte heller
 
A AndersS skrev:
Fungerar det fortfarande inte eller försöker du bara komma på felorsak?
E etompau skrev:
Sitter det en tv-antenn på fastighetens tak så lär signalen komma uppifrån,
Idag är det väl vanligast med kabel-tv.

Kanske sitter det någon antennförstärkare i anläggningen som gjordes strömlös under byggarbetet?
 
Redigerat:
Analog tv kommer från samma ställe som kabeln in med bredbandet. Comhem skickar/brodcastar allt (internet, digital-tv, analog-tv, radio) i samma kabel. Det delas upp inne i 3vägs uttaget i väggen.
 
N Ngea skrev:
Det var avbrott igår 8:30 till 18:20 o ställde naturligtvis till det för alla oss hemarbetare
Kunde ni inte koppla upp er via mobilt bredband under avbrottet?
 
Tack Largab!
 
Jag har nyligen upptäckt det här forumet som ger så kloka svar!
 
Om du får en analog TV-signal så kommer den också via ComHem's (eller vilken kabel-TV operatör som är aktuell) utrustning och distribueras från samma håll som de digitala signalerna för TV och bredband.
Man kan givetvis även ta mot TV-signaler från marknätet via antenn på taket också, men även den är sedan rätt många år digital, så om det förekommer analoga signaler så kommer de *inte* från marknätet.
 
Då fick vi korrektsvar från byggare på vinden, att de inte var orsak till avbrott analog o digital tv....
Vi har varit med om så många ggr att de mörkat både det ena o det andra för oss o så många missöden att man numera har svårt att tro dem.
De konverterar vindar till lägenheter. Planen var att de på 4 mån skulle bygga 29 lgh. Det har gått 15 mån o inte ens 1:a lägenheten är klar.....
 
N Ngea skrev:
Då fick vi korrektsvar från byggare på vinden, att de inte var orsak till avbrott analog o digital tv....
Vi har varit med om så många ggr att de mörkat både det ena o det andra för oss o så många missöden att man numera har svårt att tro dem.
De konverterar vindar till lägenheter. Planen var att de på 4 mån skulle bygga 29 lgh. Det har gått 15 mån o inte ens 1:a lägenheten är klar.....
Låter som Fuskbyggare!:( Ring TV4 :rofl:
 
Det värsta är att Stena fastigheter som är beställare manipulerar alla t o m miljöförvaltningen o ingen lyssnar på oss hyresgäster, 70 lägenheter i centrala Lund
 
N Ngea skrev:
Det värsta är att Stena fastigheter som är beställare manipulerar alla t o m miljöförvaltningen o ingen lyssnar på oss hyresgäster, 70 lägenheter i centrala Lund
Så du var helt utan internet under hela dagen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.