Hej! Har byggt ut mitt -60tals hus 60m2 med ett loft på 30m2. Gavelväggen är riven så plattorna ska fogas ihop. Hur gör jag? Gjuta eller regla emellan? Gamla huset är reglat på plattan så nya plattan hamnar ca 12cm högre än gamla! Höjden är gjord efter reglat golv! Skarven emellan är ca 30cm* 500cm. Känns inte som att man vill gjuta eftersom nya kommer röra sig rätt mycket. Vill heller inte borra i nya pga av golvvärme. Mvh Marcus
 
  • Skarv mellan gammalt och nytt betonggolv i renoverat 60-tals hus med synlig höjdskillnad och timmer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skarven mellan två betongplattor under byggnadsrenovering, med synlig höjdskillnad och träreglar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad ska du ha för golv sedan? Är det golvvärme i båda plattorna? Jag hade borrat in armeringsjärn i den ena plattan och förankrat den nya gjutningen där. På andra sidan hade jag lagt en tunn cellplastskiva så att plattorna kan röra sig mot varandra.
 
N NoOne2k skrev:
Vad ska du ha för golv sedan? Är det golvvärme i båda plattorna? Jag hade borrat in armeringsjärn i den ena plattan och förankrat den nya gjutningen där. På andra sidan hade jag lagt en tunn cellplastskiva så att plattorna kan röra sig mot varandra.
Vanligt vinylklick bara, de är endast golvvärme i nya delen.
 
Jag som gillar att flytspackla, hade först fyllt upp hålet med EPS-cement och sedan toppat med flytspackel.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
JH Marcus JH Marcus skrev:
Vanligt vinylklick bara, de är endast golvvärme i nya delen.
Tittade lite till på dina bilder. Jag hade gjort så att jag hade satt plast mot träreglarna och gjutit med vanlig betong som jag hade blandat i en tombola. Det är inga mängder de handlar om (3x50x1.2dm=180 liter betong). Lägg bara ner några armeringsjärn med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.