K
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Ok. Det verkar ju grönt. Men då återsterstår frågan hur man förvarar salutpatronerna om man inte får ha dem i bostaden? Får man ha dem i fritidshuset?
Inga apropåer från fegisar och paragrafryttare!
 
C
Mead Mead skrev:
vad anser ni att jag bör göra?
Naaajjs! En sån har jag alltid velat ha, så enligt min åsikt bör du ge den till mig :giggle:
 
Farsgubben fick en när han fyllde 50 för rätt många år sen nu. Bersbo metallgjuteri. Tyvärr bran gjuteriet ner för 10 år sen eller nåt så därifrån kommer inte fler kanoner.
Skôj att brassa av iaf.
Påminner mig om att det var längesen.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Fulkemisten
K Kortling skrev:
Inga apropåer från fegisar och paragrafryttare!
Näedå. Jag är ärligt talat mest nyfiken. Smäll på den som vill. Däremot misstänker jag att det här är farligare än att både dra el korrekt utan behörighet och framförallt än att t ex gräva ned en plint utan att följa branchstandard Plintgräv2012. :)

(Jag vet det blev OT)
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Kanske man kunde förvara krutet i ett sånt där dynamithus som vi rev bort bakom andelshandeln i byn;)
I princip såg det ut som en välbyggd hundkoja med stor dörr på betonggrund. Omgärdat av ett två meter högt gallerstängsel.

Fast det går säkert lika bra i något uthus.
 
Mead Mead skrev:
Hej igen.

Har fått mina vantar på en riktigt härlig salutkanon men den har stått som prydnad ute i flera år o har små rostfläckar här o var. Verkligen inte mycket men tillräckligt för att jag vill göra något pt det, så jag undrar - vad anser ni att jag bör göra?

Vågar man verkligen slipa med handslip/svinto?

Är det inte färg på den? Den är ju alldeles svart?

Med vänlig hälsning,
Hej,
Hur gick det för dig med kanonen? Har nyligen renoverat en identisk kanon (men inte provskjutit). Hur gjorde du till slut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.