Har ca 800m2 gräsmatta bor i villaområde. Helt platt 3 äppelträd äldre 50 tal som man inte kan gå under. Växthus bärbuskar liten land rabatter osv

Vart först självklar att köpa en automover 315 men vill inte se efter en robot å greja med trådar och flytta allt eftersom vi gör om på tomten eventuellt och rädd att bli missnöjd med 25000:- inköp snålheten då slog till men andra stora investeringar i år

Så kikat på klippo excellent H eller Husqvarna lb 146p eller i modellen med batteri som kommer i år

Helst batteri men vågar man chansa. Och har den något andrahands värde om ja får för mig att köpa robot om nått år. Klippon lär man ju bli av med iaf.

Vill inte ha uppsamlare.


Vad har ni för råd

Tack på förhand
 
Jag har just en Klippo excellent som jag köpte ny förra året och är supernöjd med den. Klipper bra, startar lätt, drivning på framhjulen och känns kvalitetsmässigt mycket gedignare än andra jag kollade på.
 
Drivning behövs inte, dom rullar lätt ändå.

Men robot är överlägset och det räcker med en Mcculloch rob r1000 till din tomt
 
Ok. Ska kolla den roboten
 
Det är en Husqvarna robot utan extra "fluff"
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Drivning behövs inte, dom rullar lätt ändå.
Det har jag hört från en fd granne också. Ändå gnälldes det när det skulle klippas. För egen del tycker jag det är toppen med drivning även på mindre ytor,
 
...så köp du enklippo men en SH, inte en H
 
Ja då står de mellan rob 1000 då för 9200:- och Klippo excellent H den kan man köpa för Ca 5300:- rätt prisvärt. Svårt!
 
Vilken handklappare från mcculloch är bra då
 
H Heatink skrev:
Vilken handklappare från mcculloch är bra då
Jag har en med 56cm bred och Hondamotor, det var top of the line men den är ganska ranglig o känns sådär. Har dock hållit ihop och Honda motorn är GRYM!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.