hahalj
Till helgen ska jag byta termostaten till kylen i en Husqvarna QT6040WS. Jag har inte kylen hos mig, så jag vet inte exakt hur jag ska få isär panelen där vredet sitter. Behöver förbereda mig så gott det går så jag får med rätt verktyg. Är det någon som vet hur man gör för att få loss detta? Hur går kapillärröret sedan från termostaten?

kylen.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kylen-inuti.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
ta loss dörren en skruv uppifrån i gångjärnet vanlig spårmejsel ok
använd samma spårmejsel och sätt den i ovankant uppifrån bakom plastpanelen
lossa plastpanelen längs hela ovansidan och ta den framåt
ja just det nu om inte tidigare kan det vara läge att bryta strömmen/ta ur stickproppen
lite beroende på modell finns där en låda bakom panelen med elektronik och termostater i
kan sitta med plastsnäppen eller två skruvar framifrån under dekoren pilla loss med knivblad.
nu är det mycket lirka vrida bända men det ser du
kapillärröret går mellan yttertaket och själva skåpet ner på baksidan så skåpet måste fram
inuti sitter förångaren i ryggen den måste lossas den är spänd mot väggarna så dra på mitten rakt ut dock inte för långt för den stoppas av kylrör.
på baksidan av förångaren sitter då änden av kapillärröret det syns sätt det nya exakt lika dant.

annars tillbaka i omvänd ordning

beroende på paneltyp tar jobbet allt från 15 minuter till 1 h när man är tränad alltså
 
hahalj
Tack för svaret, gjorde dock jobbet utan instruktioner i lördags. Lurade ut det allteftersom, tog ca 2 timmar, men då försvann nästan 1 timme till att skaffa fram en lång 14 mm hylsa till termostatens låsmutter.
 
A
jag brukar använda en spetstång
 
Samma problem här men nu vet jag men är det bara att koppla ut gamla termostat och koppla in ny behöver man byta kopplingar eller är det samma Mvh
 
A
Köper du original så passar det direkt
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.