Har varit frånvarande 2 dagar från forumet (snacka om abstinens!) - varit på kryssningskonferens! :p

Om 2.5 timme är det dags att få besked - köpa tomt eller inte! :D Sååååå nervös!
Ska ut och kika med både sprängare, markentreprenör och husleverantör! Hoppas, hoppas, hoppas allt går bra och de inte säger "shit, det här blir dyyyyrt"! ;D
 
Hoppas det går bra! :)

Vi valde bort en tomt i Sjöängen efter att haft entreprenörer på plats.
Bara sprängnotan skulle sluta på över 200.000:- :surprised:

Vår nuvarande tomt har minimal risk för sprängning.
Skulle det behövas så är det inga summor att tala om.
 
Severus skrev:
Hoppas det går bra! :)

Vi valde bort en tomt i Sjöängen efter att haft entreprenörer på plats.
Bara sprängnotan skulle sluta på över 200.000:- :surprised:
Oj då :surprised: ... vi har räknat in sprängning för 200.000 kr i vår kalkyl, men vill helst få en offert som ligger under det så man har lite marginaler! :(
Hur mycket sprängning skulle behövts för den tomten? ???
 
LillaSandra skrev:
Oj då  :surprised: ... vi har räknat in sprängning för 200.000 kr i vår kalkyl, men vill helst få en offert som ligger under det så man har lite marginaler!  :(
Hur mycket sprängning skulle behövts för den tomten?  ???
jaa du....det var en klack som skulle bort...kanske 5x4 meter...
Jag kan inte så mycket om sånt :-[
 
Nu har vi varit där :D
Markentreprenören sa direkt att det här var ju en riktig drömtomt och att det kommer bli så jäkla bra när det är klart :D

De kikade på tomten och hon såg inga större problem, vi snackade om var huset bäst placerades och så. Men vi får offert först nästa vecka, och hon sa direkt att de inte kommer kunna säga exakt hur mycket sprängning och bortforsling kommer att gå på, men hon kunde ge mellan tummen och pekfingret iaf.

Tomtmäklaren är ändå bortrest just nu, så det är inga panik. Vi kan lugnt vänta på offerten från TH tror vi nog.
man vill ju veta om "mycket sprängning" innebär 100, 200, 600 eller 800 tusen! ::)

Sen är det strul med banken (har skrivit under "Priser....") så det måste vi ju ordna först
 
Severus skrev:
jaa du....det var en klack som skulle bort...kanske 5x4 meter...
Jag kan inte så mycket om sånt :-[
200.000 kr för att spränga 20 kubik???

Har sett flera prisuppgifter på runt 550 kr per kubikmeter i detta forum. Inklusive bortforsling. Skulle innebära runt 11.000 kr i ditt fall. Sedan tillkommer ju framkörningar, etablering, besiktningar o.s.v. Men ändå. Låter fasligt dyrt?

Ingick det verkligen ingenting annat i det priset?
 
Konsulten skrev:
200.000 kr för att spränga 20 kubik???

Har sett flera prisuppgifter på runt 550 kr per kubikmeter i detta forum. Inklusive bortforsling. Skulle innebära runt 11.000 kr i ditt fall. Sedan tillkommer ju framkörningar, etablering, besiktningar o.s.v. Men ändå. Låter fasligt dyrt?

Ingick det verkligen ingenting annat i det priset?
Det var det priset de snackade om.
Sprängning, bortforsling, besiktning av grannfastigheter osv osv

Jag vet inte hur djupt ner det skulle sprängas.
Sedan skulle det sprängas för avlopp mm
Det var några meter det med.

Det var en riktig bergtomt kan jag tillägga.

 
Severus skrev:
Det var det priset de snackade om.
Sprängning, bortforsling, besiktning av grannfastigheter osv osv

Jag vet inte hur djupt ner det skulle sprängas.
Sedan skulle det sprängas för avlopp mm
Det var några meter det med.

Det var en riktig bergtomt kan jag tillägga.
Edit: Såg att du svarat på min fråga redan i texten :-[
Jag har ingen uppfattning alls om hur mycket 20 kubik berg är, men vår tomt är ju även den en riktig bergtomt. Nu finns det en platå på berget där huset passar bra och där det inte behöver sprängas så mycket, men behöversprängas lite för att anlägga väg upp till huset och det blir nog en 3-5 fastigheter som kommer behöva besiktigas så lär ju inte slippa ndan billigt iaf :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.