• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
A
det kan nog bli omöjligt
 
Maila Jim Lundberg och fråga.På classic motor.
 
Hur ska jag hitta hans mejl?
 
Antingen skaffar du en pump som kan pumpa in vattnet. T.ex. biltemas 25-999 för en dryg 600ing. Eller så tar du bort elektroniken och kopplar in cirkulationspump och värme på strömbrytare.
 
Just det. Kan den i så fall gå hela tiden? Eller hur funkar det? Hur pass mycket tryck behövs? Har en gammal pump i garaget till någon gammal biltank tror jag.
 
J jonaslatt skrev:
Hur ska jag hitta hans mejl?
På classic motors hemsida under fråga experten.
 
Intressant fråga, jag har också en diskmaskin som kommer att bli över efter kommande köksrenovering ...

Om man kopplar bort all elektronik, vad behöver man köra "manuellt"? Sköljpumpen och värmen? Finns det något mer man behöver tänka på?
 
Dum fråga kanske. Men om man kopplar en pump som spolar in vatten hela tiden.
Blir det inte för mycket vatten då?
 
  • Gilla
sporty_spice
  • Laddar…
Vad gör ni med spillvatten med alla oljerester?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Vad gör ni med spillvatten med alla oljerester?
Återvinningscentralen?
 
  • Gilla
Mjölsered och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Återvinningscentralen?
Lång slang
 
Ni får ursäkta mina evika frågor.

Men nya maskiner är väl helt enkelt känsligare..

Om man tar bort all el.

Kopplar in ett ström vrede till värme elementet.
Sen ett vrede till pumpen i maskin så vattnet sprutar runt i maskinen.

Då kommer väl hela dunken över maskinen bara rinna och rinna. Hur ska man få returen att slå på när det behövs.?

Eller ska man helt enkelt ha precis rätt mängd i dunken så man tömmer dunken sen slår på vattnet och värmen. Sen när man är klar så slår man av dessa två vreden och slår på returen.

Tills dunken e full igen. Och kör en enkel kran på dunken.
 
Om du bara kör cirkulationspumpen behövs ingen dunk. Du fyller bara vatten inne i maskinen och kör. Vill du tömma ur vattnet kan du ju köra avloppspumpen med en strömbrytare och låta avloppsslangen sluta i en dunk.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
Jag satte en slang mellan utlopp och inlopp.
Rensade all elektronik och drog matning direkt till pumpen och till värmeelementet via en termostat köpt hos Kjell.com. =)
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.