Ska måla om lockpanelen på huset.. även sätta lika panel på garaget som idag ser hemskt ut😐 har tänkt på mörkgrått, någon som har förslag? Gärna bilder på hus med rött tegel och träpanel med😁
 
Grått passar jäkligt bra till det tegelröda!
 
Ja det är väl det vi tänkt :) sambon skulle köpa hem några burkar med olika efter jobbet idag så får vinse vad det blir! Inte hittat några bilder på hus med grått trä och rött tegel bara.
 
  • Gilla
Pinut10
  • Laddar…
Vi har valt Alcro Bestå Rök till vårt tillbygge.
Dock skall vi påsikt riva teglet och sätta samma panel.

Tvåvåningshus med tillbygge, delvis täckt av träpanel, resten tegelfasad, byggmaterial runtom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alvarodi
  • Laddar…
Har provmålat lite.. har två till kulörer hemma jag ska testa imorgon, inget lätt val😄
Hörn av ett hus med tegelvägg och del av fasad med provmålad yta, stegar och målartillbehör på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fick tipset om att välja någon varm färg.
 
Hus med tegelfasad nertill, rödmålad träpanel upptill och svarta taknockar med vita fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3 olika färger, svårt ⚒
 
A Adam Bergquist skrev:
[bild]
3 olika färger, svårt ⚒
Hej!

Står nu inför ett liknande beslut, men tycker det är otroligt svårt att matcha färgen. Idag brun lockpanel. Har varit inne på riktigt mörkbrun/svart eller grå. Intresserad av hur resultatet blev för er, skicka gärna om du har några bilder. (Tack!)

/Johan
 
Såhär blev det hos oss Just nu är det framsidan/uppfarten som är projekt
 
  • Panoramavy över en pågående renovering av en uppfart utanför ett tegelhus med en person och en släpvagn.
  • Renoverat hus med grå panel och nytt svart tak, med person som arbetar på taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nybordlagd trätrappa framför hus med tegelfasad, uppfarten under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
alacs och 2 till
  • Laddar…
A Adam Bergquist skrev:
Såhär blev det hos oss Just nu är det framsidan/uppfarten som är projekt
Riktigt fint Adam, passade väldigt väl med det röda!
 
  • Gilla
Adam Bergquist
  • Laddar…
Hej,
Det blev jättefint!
Vad är det för kulör?
Har nämligen precis samma problem. Håller på och väljer kulör till vårt röda tegelhus från -66.
Det är svårt med färg, vilken vetenskap! :-O
 
  • Gilla
STFO72
  • Laddar…
C Carolina skrev:
Hej,
Det blev jättefint!
Vad är det för kulör?
Har nämligen precis samma problem. Håller på och väljer kulör till vårt röda tegelhus från -66.
Det är svårt med färg, vilken vetenskap! :-O
Hej. Den vi använde var Beckers Perfekt 7500N & 8500 på vindskivor & foder :D
 
Jag kan även rekommendera den som heter svartpeppar hos Beckers. S 8502-Y. Även målat samtliga fönster i samma färg.
Just det lilla gula var kanonbra mot vårt röda tegel. Bryter av bra.

Provmåla en planka och håll upp mot fasaden är mitt tips.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
TACK för svar. Man kan bli tokig att att välja färg!
Så roligt att du tipsade om 8502-Y för den kulören har vi på vår trädgårdsbod (för den som är intresserad så heter den kulören Lava hos Alcro). Den är väldigt varm och mild fast den är så pass mörk. Har övervägt den på den på de ytor där vi har träffasad på huset men varit lite rädd för att den blir för mörk. Jag velar!
Ja, jag får måla upp några plankor och skärskåda det i olika ljus, det är den enda rätta :)
 
  • Gilla
DanCus
  • Laddar…
Står i samma val inför sommaren, har röd tegelkåk med träfasad, tror de blir samma som dig =)
 
  • Gilla
Johanhil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.