Mimlan Mimlan skrev:
Ser nästan ut som min! Bedrövligt!
Jag plockade ut en ny BEKOkyl tillverkad 2018. Ska bli spännande och se om den också börjar rosta om några år
Det kommer den inte att göra, dem har lagt om produktionen så alla skåp byggs med en platt förångare i aluminium.
 
  • Gilla
Mimlan
  • Laddar…
N Nixon90 skrev:
Det kommer den inte att göra, dem har lagt om produktionen så alla skåp byggs med en platt förångare i aluminium.
Ja jag såg genom springorna att det var en platta istället för dom där rören så det känns lovande. Tror nästan att min redan hade rostat hål för jag tycker att kompressorn går mycket mindre på den nya jämfört med den defekta men det är kanske inbillning i stundens lycka :)
 
Min cylinda gjorde precis lika dant. De byte ut den. Tror den va 2 år gammal.
 
berisen berisen skrev:
Verkar som det löser sig för oss iallafall. Grundig har ordnat så att den kommer bli utbytt. Skönt!

Tack för alla svaren. Hade aldrig gissat att det var något allvarligt fel om jag inte postat här.
Hej!
Vi har haft precis samma problem, och vi har inte heller kvitto från förra ägaren av huset.
Hur kunde ni lösa med Grundig? De vill ha kvitto.
 
Nangi Nangi skrev:
Hej!
Vi har haft precis samma problem, och vi har inte heller kvitto från förra ägaren av huset.
Hur kunde ni lösa med Grundig? De vill ha kvitto.
Hej! Vi hade sån tur att förra ägaren lyckades hitta sitt kvitto på mailen, däremot stod kvittot på honom och inte på mig vilket skapade lite problem hos butiken skåpet var köpt i. Grundig var dock väldigt behjälpliga hela vägen och sa att allt som krävdes var ett kvitto så skulle det lösa sig och efter mycket om och men så ordnade det sig.

Förstår dock inte riktigt varför kvitto är så nödvändigt när det är ett uppenbart designfel men dom var hårda på den biten. :thinking:
 
Tack! Då kämpar vi vidare :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.