Hej!
(Obs frågan gäller ett hus utomlands)
Vi håller på att renoverar ett gammalt stenhus. I rummet vi håller på med har det installerats ett nytt tak med betongbjälklag och betongplattor. Innan vi installerar ett innertak vill vi gärna isolera emellan. Vilken metod och material är bäst? Vad ska man tänka på för att undvika tråkigheter som tex fukt/mögel? Ska det vara luftspalt? Ja som ni förstår har jag ingen koll på nåt. Om någon har tips på bra videos el artiklar tar jag gärna emot det också. Tack på förhand.
 
Jag är inte rätt person alls att svara på dina funderingar, men tänker att det borde kunna vara beroende på klimatet där huset ligger.
Hur man bäst isolerar torde skilja sig mellan exempelvis Grekland, Island, Danmark och Kuba.
 
  • Gilla
Stalvik
  • Laddar…
Huset är i Spanien. Här kan både vara varmt och riktigt kallt. Jag tänkte mest på tillvägagångssätt och inte i första hand effektivitetsgrad av isoleringen, även om man såklart vill att det ska vara bra också.
 
S Stalvik skrev:
Huset är i Spanien. Här kan både vara varmt och riktigt kallt. Jag tänkte mest på tillvägagångssätt och inte i första hand effektivitetsgrad av isoleringen, även om man såklart vill att det ska vara bra också.
Jo, jag tänkte så också, och tänker att olika klimat och väder kanske behöver olika material och tillvägagångssätt för att bli bra. Men som sagt, jag vet inget om saken utan bara gissar.
 
  • Gilla
Stalvik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.