Ska installera element i garaget å vill ha tips på vad. Garaget e på 33 kvm,hur många element bör jag ha?Förslag på märke på elementen.Ska vara oljeradiatorer.
 
Jag kör med Wösab element hemma, de funkar bra och har förhållandevis bra pris.
Har för mig att man brukar räkna 50-80W/m2, beroende på hur välisolerat utrymmet är.
 
Jag har ca 40 kvm garage med en förrådsdel. Jag kör 3 st 1000 w totalt med elektronisk termostat. 2 element i garagedelen och 1 i förrådsdelen. Jag ser till att ställa in dem så att det aldrig går under +5C. Vill jag är det inga problem att komma upp i 15-20+C, men vintertid kostar det därefter.

Vill man ha värme snabbt, då man ska jobba i garaget, ser man till att köpa in en billig byggfläkt.
 
Ska du ha varm eller frostfritt kallgarage. Beroende på hur välisolerat garaget är så räcker det i det senare fallet med ett 100-500W element som är ställd på 5°, eller liknande. Normalt för bostäder brukar man typ räkna med 80W per kvm, om jag inte minns fel.
/CC
 
På nån byggmarknad sa dom till mig att man ska ha öppet el-element i garage om man endast ska ha +5.. För dom elementen cirkulerar luften bättre än oljefyllda el-element som jag ville ha..

Vetefan om han bara ville sälja eller om han hade en poäng dock.

/J
 
Hejsan . Jag går själv i tankarna om element i garage ,men jag tror att jag installerar en liten värmepump .Då får jag omkring 15 grader till en lägre förbrukning en med 2 st 1000watts element .
/adam
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.