Kan man ha laminatgolv på toaletten?
Jag har idag klinker i min 23kvm stora lägenhet. Klinkern fortsätter in på toaletten, in under dörren. Ingen tröskel eller så alltså. Nu ska jag lägga laminat i lägenheten och undrar hur jag ska göra på toa.
 

Jag förmodar att din toalett är ett våtutrymme med dusch/badkar och golvbrunn?

Laminat låter inte som en bra idé i ett sådant utrymme. Kanske kan det läggas flytande ovanpå klinker men jag hade nog försökt med en trätrall som har samma trä som det laminatet liknar istället.

Personligen tycker jag det låter som en nergradering att byta ut klinker mot laminat. Jag hade valt ett riktigt trägolv istället, eller kört med mattor om golvet känns kallt.
 
johan77 skrev:
Jag förmodar att din toalett är ett våtutrymme med dusch/badkar och golvbrunn?

Laminat låter inte som en bra idé i ett sådant utrymme. Kanske kan det läggas flytande ovanpå klinker men jag hade nog försökt med en trätrall som har samma trä som det laminatet liknar istället.

Personligen tycker jag det låter som en nergradering att byta ut klinker mot laminat. Jag hade valt ett riktigt trägolv istället, eller kört med mattor om golvet känns kallt.
Inga badkar eller dusch, endast handfat och en toalettstol. Då borde det funka eller?
 

Finns ingen golvbrunn så är det inget våtutrymme. Då kan du ha vad du vill ha på golvet.

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.