Hej!
Jag önskar hjälp att hitta den minsta möjliga inbyggnadsmicron!!
Tack på förhand ☀️
/Gafia
 
I princip alla är väl typ 40x60cm

Hur liten skulle den behöva vara?
 
A
Till ett dockhus...
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
I princip alla är väl typ 40x60cm

Hur liten skulle den behöva vara?
Jag har hittat 31 djup och 50 bred. Skulle helst hitta mindre. Var för ett tag sen hemma hos några och tittade på ett kök (har inte kontaktuppgifterna längre) och de hade en ännu mindre.....
 
Innan du köper ugn på måfå, bör du mäta upp det tilltänkta utrymmet där den ska stå. Sedan ska du kolla den tilltänkta ugnens bruksanvisning, vad fabrikanten säger om minsta tillåtna inbyggnadsutrymme. Microugnar behöver bra kylning, magnetronen, dvs. den "manick" som alstrar microvågorna blir mycket varm, det är därför ugnarna är försedd med kylfläkt, luftflödet runt ugnen får inte hindras.
 
Jag skulle leta bland de som marknadsför sig mot husvagns/husbils-nischen.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
V vedklyv skrev:
Innan du köper ugn på måfå, bör du mäta upp det tilltänkta utrymmet där den ska stå. Sedan ska du kolla den tilltänkta ugnens bruksanvisning, vad fabrikanten säger om minsta tillåtna inbyggnadsutrymme. Microugnar behöver bra kylning, magnetronen, dvs. den "manick" som alstrar microvågorna blir mycket varm, det är därför ugnarna är försedd med kylfläkt, luftflödet runt ugnen får inte hindras.
Tack, det var inte det jag frågade om....
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
G gafia skrev:
Tack, det var inte det jag frågade om....
Jag ville bara vara hygglig och komma med råd, det var ju råd du frågade efter, -eller?
 
V vedklyv skrev:
Jag ville bara vara hygglig och komma med råd, det var ju råd du frågade efter, -eller?
Jag förstår att du ville vara hygglig men det jag frågade efter var minsta möjliga micron som finns på marknaden inte råd angående installation. Har du tips på mindre micro tar jag väldigt emot tacksamt emot det!
 
Nånstans blir det ju måttet på det man sätter in i mikron som sätter gränsen, snarare än fantasin ... Om du hittat en som är 31 cm djup så är det ju ganska nära en vanlig tallrik, plus lite bakre vägg och luckan...

Är det platsbesparing som är på tapeten så kanske det finns andra lösningar, tex kombinerad ugn och mikro..
 
G gafia skrev:
Jag förstår att du ville vara hygglig men det jag frågade efter var minsta möjliga micron som finns på marknaden inte råd angående installation. Har du tips på mindre micro tar jag väldigt emot tacksamt emot det!
Jag får väl hänvisa till Electroluxaren i inlägg #3 men med ett?
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nånstans blir det ju måttet på det man sätter in i mikron som sätter gränsen, snarare än fantasin ... Om du hittat en som är 31 cm djup så är det ju ganska nära en vanlig tallrik, plus lite bakre vägg och luckan...

Är det platsbesparing som är på tapeten så kanske det finns andra lösningar, tex kombinerad ugn och mikro..
Jag har ju tidigare sett en micro mindre än den jag hittat nu. Djupet funkar fint men skulle gärna hitta en som är mindre än 50 bred
 
G gafia skrev:
Jag har ju tidigare sett en micro mindre än den jag hittat nu. Djupet funkar fint men skulle gärna hitta en som är mindre än 50 bred
Jag har en som håller sig under 44 cm, den är av märket Voltage. Förmodligen härstammar den från något lågprisvaruhus. Jag köpte min från Järnforsens auktioner, för under hundringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.