Någon som har tips om hur man ”svänger ihop” ett verktyg att malla en oregelbunden fyrhörning? En trappstegsmätare (trappkompass, trappspindel, trapplinjal, trappstegsmall) skulle funka om jag haft en eller om någon butik hade haft hemma. Jag skall passa in några skåpsdörrar i befintliga hål och lyckades inte ens mäta in en mall i masonit rätt
 
Triangulering kanske? Behövs bara ett måttband och en passare …
 
Remsor av masonite och dubbelhäftande tejp.
Masonitremsor fästa på en trägolv med dubbelhäftande tejp bildar en solfjäderstruktur i ett snickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utplacerade masonitremsor på ett OSB-golv med synlig dubbelhäftande tejp, i en byggmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trätrall som blir lagt i ett solfjädermönster på ett däck under konstruktion, verktyg syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Findus
 
  • Gilla
nanowire och 4 till
  • Laddar…
Skall testa remsorna. Dubbelhäftande tejp är ju ett bra trick. Har gått och tänkt vagnsbult och vingmutter hela tiden.
 

Bästa svaret

Smältlim är också bra. Till skillnad från tejpen kan man med smältlim justera i några sekunder.
 
  • Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Smältlim är ursprungstipset. Fick det från båtbyggare. Att jag använder matttejp istället är för att det ”aldrig” finns ström tillgänglig där det skall mallas. Har vant mig och kör på det.
Mvh Findus
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.