Vad tror ni om följande alternativ:

  1. Geotextil
  2. Råspont luckor
  3. Oljehärdad board 3mm
  4. Tryckt trall
  5. EUR pallar
  6. Eller gummiduk för dammar typ: https://www.bauhaus.se/gummimatta-firestone-1

Det blir kladdigt runt bygget om man inte täcker på något sätt. Vilket tror ni blir tillräckligt bra och håller i ~2-3 månader. Bör vara så billigt som möjligt...
 
Redigerat:
Det snabbaste och billigaste bör vara markduk med ett lager packad 0-40 bergkross på. Ska det bort igen räcker det med ca 10cm. Ska ni ha gångar eller uppfart vid huset tycker jag ni ska passa på att hårdgöra det redan nu.
 
Mycket material att köpa och sen slänga. Kanske billigare att hyra nån form av körplattor eller stockmattor.
 
Granris borde funka att täcka med, sen när det ska schaktas för gräs är det bara att dra av med grävaren
 
Om man lägger 1dm 0-40 räcker ett ton till ca 7 kvadratmeter. Här betalar vi ca 100kr/ton plus moms hemkört vilket skulle göra knappt 20kr per kvadrat plus utläggning och packning.

Gör du jobbet själv tror jag det blir svårt att få någonting motsvarande till samma peng. Hyra stockmattor lär inte bli billigare och att köra rullebör, hantera material och, inte minst, bygga en eventuell ställning på granris känns inte lockande.

Men det är mitt tips. Gör det du tror blir bäst och billigast.
 
Jag skulle nog satsat på något som förbereder inför färdig yta. nu vet jag ju inte vad du tänkt dig intill garaget men uppfart skall du ju ha av något slag så där är ju urgrävning, duk och grus rätt oavsett vad som kall vara på toppen plus att det får sjunka ordentligt vilket minimerar sättningar i framtiden.

Runt garaget hade jag satsat på att gräva ur och grusa upp med en duk i botten också just för att det är enkelt, stabilt och halkfritt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.