Jag ska köpa släpvagnen. Max pris 8000kr.

Köra brädor lite jord och grus

Vad skulle jag köpa?
 
nikasp
Vill du ha bromsat, så gäller ju begagnat.
Obromsad kan du få en Caravan 1250XL på K-rauta för 8599 kr på kampanjpris.
Tänk till gällande bilens tjänstevikt kontra släpets totalvikt.
 
Vilken kvalitet har Tiki släpet?
 
B
Tiki är bra. Men vill du ha nåt som håller länge ska det vara helsvetsat, det brukar inte de billigaste serierna vara. Tänk obromsat och regeln om att lastat släp måste ha en totalvikt under halva bilens tjänstevikt för att få köras i mer än 40km/h......
 
B Boan skrev:
Tiki är bra. Men vill du ha nåt som håller länge ska det vara helsvetsat, det brukar inte de billigaste serierna vara. Tänk obromsat och regeln om att lastat släp måste ha en totalvikt under halva bilens tjänstevikt för att få köras i mer än 40km/h......
TIKIs helsvetsade ”proffsmodeller” slutar med P i modellbeteckningen.
 
  • Gilla
Boan
  • Laddar…
P
  • Begagnat Fogelsta 1000 släp med nätgrind och en dörr, parkerat utomhus, annonserat för 6700 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Oooops :p
 
Vilken begagnad är bra?

Är reko bra?

Brederup?

Fogelstad?
 
Jag har en star trailer 750 bromsas från 2002 och den tycker jag har varit guld värt. Som mest har jag haft 2ton på den men den rullar på som ingenting (y)
 
Talvan Talvan skrev:
Vilken begagnad är bra?

Är reko bra?

Brederup?

Fogelstad?
TGAB, Thule, Fogelstad och Brederup ingår i samma koncern och många av modellerna är samma släp med olika namn.
Köp ett begagnat bromsat hyrsläp som brukar bytas ut efter ca tre år. Dom har kraftigare axel, har servats regelbundet och brukar säljas för strax över 10' vilket är mycket släp för pengarna.

Själv gjorde jag det förra gången jag köpte släp och fick tillbaka pengarna nästa tio år senare. När jag nu bytte så köpte jag ett nytt släp som var tänkt att gå som hyrsläp och är mycket nöjd...
 
P-plats P-plats skrev:
TGAB, Thule, Fogelstad och Brederup ingår i samma koncern och många av modellerna är samma släp med olika namn.
Köp ett begagnat bromsat hyrsläp som brukar bytas ut efter ca tre år. Dom har kraftigare axel, har servats regelbundet och brukar säljas för strax över 10' vilket är mycket släp för pengarna.

Själv gjorde jag det förra gången jag köpte släp och fick tillbaka pengarna nästa tio år senare. När jag nu bytte så köpte jag ett nytt släp som var tänkt att gå som hyrsläp och är mycket nöjd...
Jag är också intresserad av att handla ett släp, var hittar du beggade hyrsläp?
 
Darling McFluff SKJB021 skrev:
Jag är också intresserad av att handla ett släp, var hittar du beggade hyrsläp?
När jag köpte mitt förra så köpte jag det på den lokala Statiol-macken...
Vissa väljer att byta in dom och då blir dom ofta dyrare.
Fråga om dom har för avsikt att sälja nästa gång du är på macken.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.