I september 2018 mitt i utgrävningen av vår källare kommer en kille och frågar om vi tänkt tanken att byta fönster?
Våra fönster på huset som byggdes 1937 är illa där ann, även om jag försökt att vårda dem med nytt kit och målning. Men de har helt tappat isoleringen i stommen och har där av börjat ruttna då den varma fuktigare inneluften kondenserar inne i det kalla trät. Inget att hymla med.
Ja de behöver bytas och det snarast!
Normalt sätt gör vi det själva. Vill ju ha tidsenlig karm och utförande som håller kvalité och bevarar utseendet. Har redan bytt köksfönster i samband med köksrenoveringen. Men när vi nu var mitt upp i utgrävning av källare och dräng så var fönsterförsäljaren värd en chans.
Då denna visade sig ha samma grundvärderingar kring fönsterbytet som mig så vart det till och med intressant. Muntligt sa jag att om du kan fixa fönsterbytet utan påverkan på tidsenligt utseende före utgången av 2018 så var jag intresserad av en offert.
Vi talade länge och väl om vikten av att fönster behöver passa in i stil och utseende med fasad. Att det kan vara svårt med nya moderna fönster som ska vara look like.
Men i sortimentet fanns alla modeller med samma typ av karm och hasp som nu. Men med fyr isoleringsglas.

Offerten dröjde och när den väl kom saknades delar vi talat om.
Här borde jag dragit öronen åt mig. Men den allt igenom väldigt trevliga försäljaren lovade att omedelbart åtgärda detta och ge mig 35% på hela priset. Med detta hamnade prislappen likt som om jag skulle gjort beställningen på egen hand från fönstertillverkaren.
I samband med offerten talade han även varmt om det faktura erbjudande de hade med Wasa kredit. Att betala först ett halvår efter beställningen, utan uppläggningsavgift och ränta. Jag var tydlig med att jag betalar direkt vid leverans och ev handpenning vid orderbevis. Fönstren skulle ta ca 7 till 8 veckor att få fram.

Vid detta laget har det gått 1 månad och beställningen gick iväg 5 oktober 2018. Frågar för säkerhetsskull att de hinner montera fönster före det blir för kallt och sent in på året. Försäljaren sa att de brukar undvika montage efter november utgång då det blir för kallt att arbeta med bara händer. Han lovar att återkomma med leveransbesked. I offert står även att ev förseningar i leverans ska medelas mig som kund i god tid innan.
Tiden går och och jag har inte hört ett ljud. I mitten av november när nästan sju veckor passerat skriver jag till dem och frågar om hur det går med leverans. Jag får inget svar. Dagarna efter ringer jag och får då höra att de är på semester men ska återkoppla med datum på måndag veckan efter.
Under tiden kommer även en inbetalningsavi från Wasakredit. Dock ska den betalas senast i april 2019. Men det står inte vad det gäller annat en att jag tagit ut en kredit på samma belopp som offerten från FönsterVision. Med det misstänker jag att det blivit ett missförstånd. Ringer upp FönsterVision ett par dagar efter då de inte återkopplat på måndag enligt löfte. Försäljaren som alltid lika trevlig och inställsam meddelar att det bara gått sex veckor enligt hans räkning från beställningen. Som svar ang Wasakredit ställer han motfrågan om att vi talade väl om slutförande och fakturering under 2019. Nej jag var tydlig med att det fortfarande skulle ske 2018. För övrigt har jag inte skrivit under någon orderbekräftelse om 2019. Ja just det så var det, får jag till svar.
Jag har vid tiden bara gett FönsterVision mitt personnummer och fastighetsbetäckning, så de kan förbereda för rot. Säljaren lovar åter igen att återkomma i dagarna.

Den 26 november skriver jag ett mail till dem där jag uppmanar dem att återkomma med besked före den 30 november. Annars avser jag att häva avtalet. Dagen efter ringer jag Wasa kredit för att få klarhet om hur jag lyckats få en kredit hos dem utan att skrivit under eller via e-legitimation förbundit mig med ett avtal via dem?
Enligt Wasakredit får jag höra att det är en företagstjänst de har och där kunden måste ha undertecknat ett avtal med tillhörande villkorbilagor i samband med orderbekräftelsen.
Förklarar för dem att jag endast godkänt en offert via nätet och att jag har denna offert utskriven men inte undertecknad. Att i övrigt har inget hänt eller undertecknats. Vidare att jag får jaga på Fönstervision för att få något svar. Att de inte svarat skriftligt på ett enda mail. Jag skickar över den korrespondens från mig jag har och offerten jag godkänt via telefon och ock en ok knapp på nätet.
Wasakredit ringer tillbaka och säger att de fått en rapport om att arbetet med nya fönster redan är levererat och utfört. Jag skickar en bild till dem som bevisar att några nya fönster inte finns på plats varesig monterade eller levererade. Säger spontant rakt ut att detta luktar bedrägeri lång väg...
Då blir dom väldigt mjuka och lovar att de ska få tag på företaget och återkoppla till mig så snart de fått tag på ägaren till FönsterVision.

Denna konversation har jag kvar via mail då jag bad om att fortsätta att ha den skriftligt.
En ny person från FönsterVision ringer samma dag upp och säger att det är han som gör alla beställningar till fabriken och bedyrar att detta är den första dagen han hör talas om detta ärende. Han lovar att lägga ordern med det samma och att vi ska få ytterligare 5% på priset. Han återkopplar och säger att nytt leveransdatum nu är vecka 2, 2019. När jag frågar varför han la denna beställning först nu och även ber honom häva denna får jag till svar att betalningen har visst legat sedan tidigare men att fabriken ligger sen i sina beställningar. Att jag inte kan dra mig ur då de redan har betalat handpenning till fabriken för att göra fönstren. Han försäkrar på heder att leverans sker vecka 2 och att de kommer hit och monterar vecka 3. I korrespondens till Wasakredit hade det svarat att de varit i kontakt med mig och att vi skulle ha ett fysiskt möte för undertecknande. Det enda jag fick från FönsterVision var senare telefonsamtal från deras "IT tekniker" som hävdade att ett fel uppstått i systemet hos dem som gjort att jag inte fått någon orderbekräftelse. Märkligt lik rösten med personen jag talade med innan. Förklarar även det i mailsvar till Wasakredit som tycker att vad bra att det löste sig. I mail till mig dyker samma tvåsidiga offert upp igen, med skillnaden att rubriken nu är orderbekräftelse. Ingen bilaga och inget jag skriver under.

Vecka två har nu haft sin sista vardag och några fönster från FönsterVision har fortfarande inte dykt upp. Med egen resertch har jag spårat att åtminstone delar av leveransen ligger hos en speditionsfirma i Vallentuna. Det är inte så många fönsterfabriker i Sverige och svalt med orrar för årstiden.
Ringer ändå upp FönsterVision för att få ett besked som de redan borde gett mig ang försenad leverans. Men den nya kontakten är på semester i Thailand. Det går fram signaler sedan bryts uppkopplingen med ett medelände på thai. Får med lite iver och resetch tag på den första säljaren igen. Han säger nu plötsligt att leverans och montering ska ske tidigast vecka 5. Han hänvisar även till att den kontakten som nu är på semester i Thailand personligen varit förbi och lagt ett brev i min brevlåda med den överenskommelse om leverans han bedyrade i november. Alltså det han lovade att maila men inte gjorde. Har inte sett skymten av något sådant i brevlådan. Frågar då säljaren som hävdar sig ha en kopia på brevet om han kan fotografera av detta och maila. Men då han nu är ensam på kontoret är det svårt. Han lovar att göra det under dagen. Men ännu har inget mail dykt upp. Till distributören har jag kommit överens om att låta de pallar som ska till min adress ligga kvar ett tag så att vi får en chans att hitta en förklaring.
Men ska sanningen fram är jag helt tom och i chock av häpnad. Det är som ed dålig kalkonthriller.

Vad ska man göra? Polisanmäla? Wasakredit som fortsätter skicka avier har inte lyckats lämna någon bra förklaring till hur jag lyckats få en kredit hos dem som FönsterVision tagit ut på sitt konto i kontanter, utan att jag varit i närheten satt skriva under. Dom vill inte göra någon större sak av detta utan vill medverka till att hitta en lösning med FönsterVisions åtaganden till mig som kund. Ingen större sak för dem är ca 150 tkr för mig.
Men har FönsterVision inte avverkat sina försök att ställa till rätta? Detta är tredje gången de skjuter fram leverans och montage. Fönsterbranschen borde rulla tummarna vid den här årstiden. Är det några fler som har råkat ut för samma sak? Eller är det jag som överreagerar?
Faktum är att deras uppskjutande av leverans och uteblivna svar väsentligt ändrat förutsättningarna för min order. Detta då jag nu börjar studera för att läsa upp min El kompetens och inte kan ta rot för 2019.
Se upp med företaget FönsterVision och deras smickrande försäljning med en faktura deal med wasakredit.
Vad har hänt med "hantverkare" av idag. Jag skäms och känner skam.
 
Redigerat:
  • Arg
  • Gilla
Kiamax och 5 till
  • Laddar…
Det var en hemsk historia. Jag vet inget om fönsterföretaget, men det är ju bra att du varnar andra. Man kan fundera om det hade varit möjligt att mer tydligt ställa krav på leverans i tid. Om du inte får rot blir ju installationen väsentligt dyrare. Jag har tyvärr erfarenhet av Wasa kredit. Jag hjälpte en äldre släkting som på något liknande sätt fått en kredit där. Det var höga räntor, dyra avgifter, sena avier och höga förseningsavgifter. Beloppet var egentligen rätt lågt, men alla avgifter var skyhöga. Det var svårt att göra en slutbetalning som avslutade denna kredit.
Mitt råd skulle vara att se till att avsluta allt med Wasa så att de inte kan kräva dig på något så att du har framtida kontakter direkt med fönsterföretaget. Då får du förhandla med fönsterföretaget om vad du ska betala med hänsyn till alla problem som uppkommit.
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
EL-Mats EL-Mats skrev:
I september 2018 mitt i utgrävningen av vår källare kommer en kille och frågar om vi tänkt tanken att byta fönster?
Våra fönster på huset som byggdes 1937 är illa där ann, även om jag försökt att vårda dem med nytt kit och målning. Men de har helt tappat isoleringen i stommen och har där av börjat ruttna då den varma fuktigare inneluften kondenserar inne i det kalla trät. Inget att hymla med.
Ja de behöver bytas och det snarast!
Normalt sätt gör vi det själva. Vill ju ha tidsenlig karm och utförande som håller kvalité och bevarar utseendet. Har redan bytt köksfönster i samband med köksrenoveringen. Men när vi nu var mitt upp i utgrävning av källare och dräng så var fönsterförsäljaren värd en chans.
Då denna visade sig ha samma grundvärderingar kring fönsterbytet som mig så vart det till och med intressant. Muntligt sa jag att om du kan fixa fönsterbytet utan påverkan på tidsenligt utseende före utgången av 2018 så var jag intresserad av en offert.
Vi talade länge och väl om vikten av att fönster behöver passa in i stil och utseende med fasad. Att det kan vara svårt med nya moderna fönster som ska vara look like.
Men i sortimentet fanns alla modeller med samma typ av karm och hasp som nu. Men med fyr isoleringsglas.

Offerten dröjde och när den väl kom saknades delar vi talat om.
Här borde jag dragit öronen åt mig. Men den allt igenom väldigt trevliga försäljaren lovade att omedelbart åtgärda detta och ge mig 35% på hela priset. Med detta hamnade prislappen likt som om jag skulle gjort beställningen på egen hand från fönstertillverkaren.
I samband med offerten talade han även varmt om det faktura erbjudande de hade med Wasa kredit. Att betala först ett halvår efter beställningen, utan uppläggningsavgift och ränta. Jag var tydlig med att jag betalar direkt vid leverans och ev handpenning vid orderbevis. Fönstren skulle ta ca 7 till 8 veckor att få fram.

Vid detta laget har det gått 1 månad och beställningen gick iväg 5 oktober 2018. Frågar för säkerhetsskull att de hinner montera fönster före det blir för kallt och sent in på året. Försäljaren sa att de brukar undvika montage efter november utgång då det blir för kallt att arbeta med bara händer. Han lovar att återkomma med leveransbesked. I offert står även att ev förseningar i leverans ska medelas mig som kund i god tid innan.
Tiden går och och jag har inte hört ett ljud. I mitten av november när nästan sju veckor passerat skriver jag till dem och frågar om hur det går med leverans. Jag får inget svar. Dagarna efter ringer jag och får då höra att de är på semester men ska återkoppla med datum på måndag veckan efter.
Under tiden kommer även en inbetalningsavi från Wasakredit. Dock ska den betalas senast i april 2019. Men det står inte vad det gäller annat en att jag tagit ut en kredit på samma belopp som offerten från FönsterVision. Med det misstänker jag att det blivit ett missförstånd. Ringer upp FönsterVision ett par dagar efter då de inte återkopplat på måndag enligt löfte. Försäljaren som alltid lika trevlig och inställsam meddelar att det bara gått sex veckor enligt hans räkning från beställningen. Som svar ang Wasakredit ställer han motfrågan om att vi talade väl om slutförande och fakturering under 2019. Nej jag var tydlig med att det fortfarande skulle ske 2018. För övrigt har jag inte skrivit under någon orderbekräftelse om 2019. Ja just det så var det, får jag till svar.
Jag har vid tiden bara gett FönsterVision mitt personnummer och fastighetsbetäckning, så de kan förbereda för rot. Säljaren lovar åter igen att återkomma i dagarna.

Den 26 november skriver jag ett mail till dem där jag uppmanar dem att återkomma med besked före den 30 november. Annars avser jag att häva avtalet. Dagen efter ringer jag Wasa kredit för att få klarhet om hur jag lyckats få en kredit hos dem utan att skrivit under eller via e-legitimation förbundit mig med ett avtal via dem?
Enligt Wasakredit får jag höra att det är en företagstjänst de har och där kunden måste ha undertecknat ett avtal med tillhörande villkorbilagor i samband med orderbekräftelsen.
Förklarar för dem att jag endast godkänt en offert via nätet och att jag har denna offert utskriven men inte undertecknad. Att i övrigt har inget hänt eller undertecknats. Vidare att jag får jaga på Fönstervision för att få något svar. Att de inte svarat skriftligt på ett enda mail. Jag skickar över den korrespondens från mig jag har och offerten jag godkänt via telefon och ock en ok knapp på nätet.
Wasakredit ringer tillbaka och säger att de fått en rapport om att arbetet med nya fönster redan är levererat och utfört. Jag skickar en bild till dem som bevisar att några nya fönster inte finns på plats varesig monterade eller levererade. Säger spontant rakt ut att detta luktar bedrägeri lång väg...
Då blir dom väldigt mjuka och lovar att de ska få tag på företaget och återkoppla till mig så snart de fått tag på ägaren till FönsterVision.

Denna konversation har jag kvar via mail då jag bad om att fortsätta att ha den skriftligt.
En ny person från FönsterVision ringer samma dag upp och säger att det är han som gör alla beställningar till fabriken och bedyrar att detta är den första dagen han hör talas om detta ärende. Han lovar att lägga ordern med det samma och att vi ska få ytterligare 5% på priset. Han återkopplar och säger att nytt leveransdatum nu är vecka 2, 2019. När jag frågar varför han la denna beställning först nu och även ber honom häva denna får jag till svar att betalningen har visst legat sedan tidigare men att fabriken ligger sen i sina beställningar. Att jag inte kan dra mig ur då de redan har betalat handpenning till fabriken för att göra fönstren. Han försäkrar på heder att leverans sker vecka 2 och att de kommer hit och monterar vecka 3. I korrespondens till Wasakredit hade det svarat att de varit i kontakt med mig och att vi skulle ha ett fysiskt möte för undertecknande. Det enda jag fick från FönsterVision var senare telefonsamtal från deras "IT tekniker" som hävdade att ett fel uppstått i systemet hos dem som gjort att jag inte fått någon orderbekräftelse. Märkligt lik rösten med personen jag talade med innan. Förklarar även det i mailsvar till Wasakredit som tycker att vad bra att det löste sig. I mail till mig dyker samma tvåsidiga offert upp igen, med skillnaden att rubriken nu är orderbekräftelse. Ingen bilaga och inget jag skriver under.

Vecka två har nu haft sin sista vardag och några fönster från FönsterVision har fortfarande inte dykt upp. Med egen resertch har jag spårat att åtminstone delar av leveransen ligger hos en speditionsfirma i Vallentuna. Det är inte så många fönsterfabriker i Sverige och svalt med orrar för årstiden.
Ringer ändå upp FönsterVision för att få ett besked som de redan borde gett mig ang försenad leverans. Men den nya kontakten är på semester i Thailand. Det går fram signaler sedan bryts uppkopplingen med ett medelände på thai. Får med lite iver och resetch tag på den första säljaren igen. Han säger nu plötsligt att leverans och montering ska ske tidigast vecka 5. Han hänvisar även till att den kontakten som nu är på semester i Thailand personligen varit förbi och lagt ett brev i min brevlåda med den överenskommelse om leverans han bedyrade i november. Alltså det han lovade att maila men inte gjorde. Har inte sett skymten av något sådant i brevlådan. Frågar då säljaren som hävdar sig ha en kopia på brevet om han kan fotografera av detta och maila. Men då han nu är ensam på kontoret är det svårt. Han lovar att göra det under dagen. Men ännu har inget mail dykt upp. Till distributören har jag kommit överens om att låta de pallar som ska till min adress ligga kvar ett tag så att vi får en chans att hitta en förklaring.
Men ska sanningen fram är jag helt tom och i chock av häpnad. Det är som ed dålig kalkonthriller.

Vad ska man göra? Polisanmäla? Wasakredit som fortsätter skicka avier har inte lyckats lämna någon bra förklaring till hur jag lyckats få en kredit hos dem som FönsterVision tagit ut på sitt konto i kontanter, utan att jag varit i närheten satt skriva under. Dom vill inte göra någon större sak av detta utan vill medverka till att hitta en lösning med FönsterVisions åtaganden till mig som kund. Ingen större sak för dem är ca 150 tkr för mig.
Men har FönsterVision inte avverkat sina försök att ställa till rätta? Detta är tredje gången de skjuter fram leverans och montage. Fönsterbranschen borde rulla tummarna vid den här årstiden. Är det några fler som har råkat ut för samma sak? Eller är det jag som överreagerar?
Faktum är att deras uppskjutande av leverans och uteblivna svar väsentligt ändrat förutsättningarna för min order. Detta då jag nu börjar studera för att läsa upp min El kompetens och inte kan ta rot för 2019.
Se upp med företaget FönsterVision och deras smickrande försäljning med en faktura deal med wasakredit.
Vad har hänt med "hantverkare" av idag. Jag skäms och känner skam.
Hur är det möjligt att driva ett företag på det viset? Galet mycket bortförklaringar och lögner,bla angående handpenning till fabrik, företaget betalar ingenting innan leverans..
 
Hur har det gått?
 
Vad tråkig upplevese med Fönstervision. Hur har det gått?
 
Det blev en väldig fart på fönsterbytet mitt i vintern. Efter att ha varit i kontakt med deras juridiska ombud anställde de snabbt en projektledare som ordnade upp leverans och hade bra kommunikation. Men kommunikationen med själva grabbarna och tjejerna på fönstervision efter installation var fortfarande lika tokig. De sa att rotavdrag skulle gå på 2018 då de redan tog ut hela kostnaden i mitt namn på Wasakredit. De färdigställde arbetet i mitten av januari.
Men lik väl glömmer de att skicka anmälan till skatteverket före 31 Januari 2019. Var på dem flera gånger då jag studerar 2019 och då inte har någon inkomst.... Vad säger man, 24 000:- i rot är ingen lek.
 
  • Ledsen
  • Arg
a.o.f och 1 till
  • Laddar…
EL-Mats EL-Mats skrev:
Det blev en väldig fart på fönsterbytet mitt i vintern. Efter att ha varit i kontakt med deras juridiska ombud anställde de snabbt en projektledare som ordnade upp leverans och hade bra kommunikation. Men kommunikationen med själva grabbarna och tjejerna på fönstervision efter installation var fortfarande lika tokig. De sa att rotavdrag skulle gå på 2018 då de redan tog ut hela kostnaden i mitt namn på Wasakredit. De färdigställde arbetet i mitten av januari.
Men lik väl glömmer de att skicka anmälan till skatteverket före 31 Januari 2019. Var på dem flera gånger då jag studerar 2019 och då inte har någon inkomst.... Vad säger man, 24 000:- i rot är ingen lek.
Arbetet måste vara slutfört, för att du ska få göra rot, så det räcker inte med att det är betalt...
 
Det är ett OSERIÖST företag. Mycket prat, lite verkstad
Jag har också dålig erfarenhet från FönsterVision.
Det har varit oseriöst beteende och hantering från de som äger företaget. En av dem kom till oss en kväll förra året och till och med stannade på middag och lovade jätte mycket. Han skulle förmedla larm, badrumsrenovering, fönsterbyte samt utbyggnad. Dessutom skulle han fixa fönstren så snabbt så att Rotavdraget skulle hamna på 2018. Han försvann och kom aldrig tillbaka med någon offert trots flera påminnelser till både han och företaget.
Idag ringde någon på dörren och ville göra reklam för just FönsterVision. Han fick skämmas och gå därifrån.
FönsterVision sabbade vår möjlighet att få nyttja Rotavdraget på andra sidan av året.
FönsterVision har bevisat att de är ett OSERIÖST företag.
 
  • Gilla
Missnöjd 1
  • Laddar…
Vi anlitade också Fönstervision AB

Vi fick väldigt fina fönster monterade av trevliga duktiga killar.

Men, bered er på att vänta.

Leverans utlovades i mitten av augusti efter många samtal monterades fönsterna äntligen i mitten av oktober.
 
Skulle ha litat på er men anlitade fönstervision! :( det fick vi ångra!

Flera månaders försening, dom skicka extra faktura utöver offerten som vi ska bestrida för det skulle ingå. Säljaren blev otrevlig direkt när jag tog upp det med honom att det skulle ingå. Dom skicka en inhyrd firma som är alltiallo hantverkare och inte alls specificerade på fönstermontage vilket vi kände va det viktiga. Lät det stå öppet för regn i över en vecka när dom inte hade tid att komma.

Jävla mardrömsföretag!
 
Har offert från dem nu. Så alla har haft en mardröm med dem?
 
T Tiger79 skrev:
Har offert från dem nu. Så alla har haft en mardröm med dem?
Välj ett annat företag
 
T Tiger79 skrev:
Har offert från dem nu. Så alla har haft en mardröm med dem?
Tips: riv offerten och kolla upp något annat företag
 
Har aldrig haft sådana sjuka problem med någon hantverkare som jag hade med fönstervision. Helt magiskt att de ens finns kvar och folk väljer att anlita dem. Vad du än gör, ring någon annan.
 
Hej Mats och övriga på tråden.

Nej Mats, du överreagerar inte. Vi har nämligen råkat ut för precis samma sak som du beskriver och hade vi kollat upp omdömen innan, så hade vi definitivt valt ett annat företag. Vi skrev kontrakt i mars 2020 och jobbet utfördes till sist i slutet av september, med 4 förhalningar, där inget hände och ingen svarade.

När jag dessutom till slut hade kontaktat Villaägarnas Förening och rådfrågat deras jurister om vilka rättighet vi hade och därmed ville häva köpet i sin helhet, så fick jag till svar av en mycket otrevlig person att vi alls inte hade rätt att häva, sen fick jag luren slängd i örat.

Vi skulle inte heller få någon kompensation, vilken en kvinnlig representant hade utlovat.
Under det samtalet med personen med ett utländskt namn, så tog jag upp vissa omdömen (ovanstående omdömen) och fick då till svar att de sålde fönster för 60 Mkr per år och att 6 dåliga omdömen var inte nåt att ta fasta på.
Han tog dessutom upp dig, Mats som kund som inte hade råd att betala eftersom du höll på att studera mm.
Själv arbetar jag i sjukvården och vet vad tystnadsplikt innebär, så för mig var det ganska groteskt att höra denna person sitta och berätta om dig i en dålig dager som faktiskt var en av deras tidigare kunder.
Ytterst osmakligt!

Vi gick på hårt till slut med att vi ville häva köpet och då ringde de helt plötsligt och meddelade att fönstren skulle köras ut till vår fastighet i början av veckan därpå och även till vår kompis på granngatan (vi var nämligen 2 hushåll som hade beställt samtidigt). Sen skulle en montör ringa och bestämma tid, men återigen så ringde ingen!
Jag förklarade återigen via mail att vi hade för avsikt att häva köpet, men det eldade bara på dem så den otrevliga personen med det utländska namnet ringde och började förklara att samtalet spelades in, sen pratade han i ett och jag fick ingen chans att svara och återigen lades luren på när jag försökte komma till tals.
Det som framgick av samtalet var att de skickade ut montörer till oss enligt det datum de själva hade bestämt och som vi inte kunde vara hemma på, vare sig vi eller vår vän , som f.ö. skulle till läkaren då han just ska börja göra dialys eftersom hans njurar inte längre fungerar.
Montörerna skulle då videofilma att de varit där och sen skulle Fönstervision stämma oss.

Vår vän Ulf var hos läkaren och själva var både jag och min sambo hemma eftersom vi var sjuka, men vi hörde inte någon knacka.
Efter att han kastat på luren ringde jag upp honom igen och då var han helomvänd och sa att montörerna inte var så långt därifrån och att de kunde komma tillbaka eftersom de inte hade andra jobb inbokat.
Efter snabb konversation med vår kompis bestämde vi att de skulle komma tillbaka och göra jobbet och så blev det, men den otrevliga personen förklarade att Ulf skulle bli debiterad en extra utkörning eftersom han inte var hemma och det trots att han redan hade förklarat att han var hos läkare den dan.

Snickarna från Styrkegruppen i Skärplinge som kom var helt fantastiska och gjorde ett toppenjobb. Det var räddningen för oss att det till slut blev en bra lösning och ett perfekt resultat på alltihop, men jag kan ju i alla fall säga att det var definitivt inte Fönstervisions förtjänst, så välj en annan fönsterförsäljare om ni ska göra fönsterbyte.
Det är mitt råd.

Mvh Lena
 
  • Gilla
EL-Mats
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.