Vill varna för Hälsingehus, Hälsingestugor, Hälsinge fjäll- och kusthus, det är lite olika vad dom kallar sig.
Jag köpte ett av deras kusthus via en av deras försäljare som stod på företagets hemsida. De rekommenderar varmt sina kunniga medarbetare och denna försäljare J******** stod som ansvarig för Stockholmsområdet och Åland, under fliken "vi som jobbar på Hälsingehus".
Huset blev ej godkänt i besiktning, det är felbyggt på så gott som alla vis det går att göra fel. Rören är feldragna i grunden, ventilationen är feldragen, elen vågar man inte tänka på hur den är dragen, spikar står rakt ut genom fasaden, värmepumpen installerad endast via en elpatron, men naturligtvis har J******** och Casanox AB tagit enormt bra betalt för fulla installationer och enorma mängder med timmar för "inre snickerier". När huset blev underkänt i feb -18, kontaktade jag förstås Hälsingehus vd. Efter cirka ett halvår tog han sig tid att besöka huset, juli -18. Han var helt okunnig inom bygg, arrogant och otrevlig och ansåg inte att de hade något som helst med felen i huset att göra. Trots att det var Hälsingehus som förmedlade kontakten med sin "kunniga medarbetare" J********, Casanox AB. Hälsingehus har hittills inte tagit något som helst ansvar för det som skett. Vi kontaktade Hälsingehus styrelse via brev om saken, de svarade inte.
Jag är lurad på nästan tre miljoner kronor.
Så, mitt råd är: VARNING! VÄLJ INTE HÄLSINGEHUS eller vad de just nu kallar sig. Inte heller J******** och CASANOX AB
 
Redigerat av moderator:
Lägg gärna upp lite bilder.

På det du skriver låter det som du har haft en delad entreprenad? Alltså att du har haft ett avtal med Hälsingehus om husbyggsatsen, och ett eller flera andra avtal med Casanox? Eller har du haft en totalentrteprenad, med ETT avtal med en firma? Om det nu är så att felen i huvudsak är utförandefel, hur ställer sig entreprenören till att rätta felen?
 
H hempularen skrev:
Lägg gärna upp lite bilder.

På det du skriver låter det som du har haft en delad entreprenad? Alltså att du har haft ett avtal med Hälsingehus om husbyggsatsen, och ett eller flera andra avtal med Casanox? Eller har du haft en totalentrteprenad, med ETT avtal med en firma? Om det nu är så att felen i huvudsak är utförandefel, hur ställer sig entreprenören till att rätta felen?
Det stämmer, jag har haft ett avtal med Hälsingehus om byggsatsen och utförandeavtal med Casanox. J******** på Casanox är tyvärr helt ointresserad av att rätta felen. Han anser inte att han har något ansvar, så tyvärr blir det domstolsprocess.
 
Redigerat av moderator:
Jag vet inte om det var din anlitade firma eller personen bakom jag sökte på. Men fick upp att det pågick flera tvister. ”Stämningar”, i en varningsruta. Så du är inte ensam.
 
Vad intressant! Var hittade du det? Tacksam för all info!
 
”X äråtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Ett eller flera ärenden avser brottmål där X åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.”

Namn o address på person på Mr koll. Sökte namn o address Google.
 
M mariedal skrev:
”X äråtalad i flera mål eller förekommande i flera fall av tvistemål eller strafföreläggande. Ett eller flera ärenden avser brottmål där X åtalats vid en eller flera domstolsinstanser.”

Namn o address på person på Mr koll. Sökte namn o address Google.
Tack! Vad konstigt jag får inte upp nånting när jag söker på J********.
 
Redigerat av moderator:
E eva 123 skrev:
Tack! Vad konstigt jag får inte upp nånting när jag söker på J********
Om du söker på

Casanox mr koll

så är J******** andra träffen och det är på mrkoll.se
 
Redigerat av moderator:
Tack, så bra info!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.